همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای چهارم کمیسیونی برای بهبود آلودگی هوا تشکیل دادیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، آئین پایانی نخستین جشنواره آسمون شهرمون (جشنواره نقاشی و انشای کودک و نوجوان با موضوع آلودگی هوا)، صبح امروز با معرفی برگزیدگان هر بخش برگزار شد.

این مراسم با حضور احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معصومه آباد، رحمت‌الله حافظی، محسن سرخو، غلامرضا انصاری از اعضای شورای شهر، محمدرضا تابش نماینده و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین هنرمندانی چون لیلی رشیدی، بهاره رهنما و خشایار اعتمادی برگزار و به برگزیدگان بخش های نقاشی و انشا هدایای نفیسی اهدا شد.

  • رویکرد برنامه 5 ساله دوم توجه به حمل و نقل ریلی و باغات است

احمد مسجد جامعی گفت: کار با بچه‌ها دوست داشتنی است و همه چیز با محبت و دوستی آغاز می‌شود و در واقع انقلاب ما هم انقلاب دوستی و محبت‌ و عشق بود.

وی افزود: همه طبیعت زیبا است و در پس این زیبایی باید تلاش کنیم زیبایی را ملموس کنیم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ دوره‌ای که ما به بچه‌ها بگوییم چگونه باشند و چه کاری بکنند گذشته است و دوره‌ای به وجود آمده که بچه‌ها به بزرگتر‌ها می‌گویند چه کنند.

مسجدجامعی در پایان خاطر نشان کرد: در شورای چهارم و با توجه به اهمیت مقوله سلامت و هوای پاک، کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تشکیل شد. از طرفی توجه به حمل‌ونقل ریلی، حفظ باغات و همچنین توجه ویژه به آسمان شهر و هوای پاک از اصلی‌ترین سیاست‌های پنج ساله دوم شهرداری محسوب می‌شود.

  • آقای رئیس جهمور خیلی دیر شده فکری کنید

بر اساس این گزارش، در این برنامه رحمت‌الله حافظی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، خطاب به کودکان حاضر در مراسم اظهار داشت: این کشور مال شما است و در آینده نزدیک مدیران کشور شما هستید و امیدوارم خدمت‌گذار خوبی برای مردم باشیم.
وی در ادامه با اشاره به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور در جمع اساتید دانشگاهی افزود: من به عنوان یک استاد دانشگاه چند جمله از جایگاه رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر و چند جمله از زبان شما کودکان به رئیس جمهور مطالبی را عرض می‌کنم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: آقای رئیس جمهور بنده یک استاد دانشگاه و پزشک متخصص هستم که در اینجا قفل سکوت را باز می‌کنم و انتظار دارم شما با کلید تدبیر قفل‌های بعدی را بگشایید. براساس مبنای شواهد علمی آلودگی هوا سرطان‌زا است و سوخت تولیدی دولت سرطان‌زا است ضمن اینکه گوگرد موجود در گازوئیل سرطان‌زا است که این مطالب را بر اساس شواهد علمی اعلام می‌کنم.

حافظی خاطر نشان کرد: در این جشنواره نقاشی‌های زیباو متون انشای کودکان تجلی و برخاسته از احساسات پاک و خواسته‌های قلبی آنان است که امیدوارم با دقت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: چند جمله نیز از زبان شما کودکان که نماینده تمامی کودکان ایران زمین هستید به رئیس جمهور می گویم. آقای رئیس جمهور ما دوست نداریم مادران‌مان به سرطان مبتلا شوند، ما دوست نداریم پدران‌مان به خاطر سرطان خانه‌نشین شوند، ما دوست نداریم برادران‌مان هر روز اشعه درمانی شوند، ما دوست نداریم ابروها و موهای خواهران‌مان به خاطر شیمی درمانی بریزد، ما دوست نداریم دوستان و همکلاسی‌هایمان بیمار شوند و ما دوست نداریم رئیس جمهور و وزرای کشورمان سرطان بگیرند. پس آقای رئیس جمهور خیلی دیر شده فکری کنید.

پس از رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، این رئیس شورای شهر بود که با کودکان و حاضران در جمع سخن گفت.

  • با مشارکت های کوچک می توان مسائل بزرگ را حل کرد

پیش از سخنان مسجد جامعی و حافظی، سیدجمال هادیان دبیر جشنواره آسمون شهرمون اظهار داشت: این جشنواره با کمترین هزینه و امکانات و با بهره گیری از مشارکت افراد حقیقی و حقوقی دوستدار محیط زیست برگزار شد و نشان داد که با مشارکت های کوچک می توان مسائل بزرگ چون آلودگی هوا را حل کرد.

وی گفت: در این جشنواره قریب به 12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال رسید. از این 12 هزار اثر 700 اثر در بخش نامه نگاری و انشا و مابقی در بخش نقاشی بود که پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران 70 اثر برای قدردانی در آیین پایانی جشنواره آسمون شهرمون برگزیده شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این 70 اثر، 49 اثر برگزیده در بخش نقاشی و 21 اثر برگزیده در بخش انشا بودند که در ادامه به این 70 نفر جوایز ویژه‌ای اهدا شد.

از نکات جالب توجه این مراسم قدردانی و اهدا جایزه ویژه به 15 نفر از کودکان معلول ذهنی و جسمی بود که با ارسال نقاشی و انشا در این جشنواره شرکت کرده بودند.

برنامه خیمه شب بازی و اجرای موسیقی زنده نیز از دیگر برنامه های آئین اختتامیه جشنواره آسمون شهر بود.

کد خبر 248605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز