همشهری آنلاین: نمایشگاه فرهنگی ایران سرزمین صلح، زیبایی و هنر در گالری بنیاد فرهنگی کره در شهر سئول پایتحت کره جنوبی برگزار شد

seoul

در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و مقارن با دهه فجر، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و با همکاری بنیاد فرهنگی کوریا فوندیشن و انجمن فرهنگی کره، نمایشگاه فرهنگی تحت عنوان ایران سرزمین صلح، زیبایی و هنر در گالری بنیاد فرهنگی کره در شهر سئول پایتحت کره جنوبی برگزار شد.

این نمایشگاه فرهنگی به مدت یک هفته از روز 14 بهمن ماه آغاز و تا 19 بهمن ماه برای بازدید عموم ادامه خواهد داشت .

مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه با حضور آقای لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران در پارلمان کره جنوبی، برخی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم این کشور ، نمایندگانی از وزارت امور خارجه کره جنوبی، روسای و یا نمایندگان شرکت‌ها ، بانک‌ها ، مراکز و موزه‌های فرهنگی و ایرانیان مقیم برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به تشریح دلائل برگزاری این نمایشگاه و همچنین برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی با ایران نیز از ایران بعنوان کشور مهم و قدرتمند در خاورمیانه یاد کرد و به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و تعمیق روابط ایران و کره جنوبی پرداخت و از سفر اخیر رئیس پارلمان کره جنوبی به تهران و سفر آتی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی به عنوان نقاط عطفی در روابط دو کشور یاد کرد.

در این نمایشگاه بالغ بر 100 تابلو عکس با موضوعات آثار و ابنیه باستانی ، مناظر طبیعی ، مشارکت اجتماعی زنان، اقلیت‌های مذهبی در ایران و همچنین برخی از تاسیسات زیربنایی ایران به نمایش گذاشته شد.

بخشی از این نمایشگاه نیز با صنایع دستی ایران مزین شده و فیلم‌ها و مستندات در خصوص ایران به زبان انگلیسی نیز در این نمایشگاه برای مشتاقان به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 248603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز