چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه شدت و وسعت برف اخیر در ایران سابقه نداشته است گفت: در زمان بحران‌ها باید مردم را به مشارکت گرفت.

قدمی سازمان مدیریت بحران

حسن قدمی در گفتگو با  ایلنا، با بیان اینکه شهرداری تهران برای حوادث معمولی ازجمله بارش برف که در دو روز گذشته در تهران آمد؛ مشکلی ندارد، اظهار کرد: اگر حوادث بزرگی و بارش برف بیش از یک متر در تهران رخ دهد، قطعا نیاز است که سازمان مدیریت بحران وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در یک هفته گذشته ما را غافلگیر کرد، تأکید کرد: در بسیاری از شهرهای شمالی بارش برف به بیش از یک متر و 70 سانت رسید و رسما اعلام می کنم هیچ سازمان امدادی در دنیا وجود ندارد که بتواند از پس تمام حوادث برآید.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه آخرین باری که برف سنگینی در کشور آمد مربوط به سال 42 است که 60 سانتیمتر بود، گفت: باید بگویم که برفی در یک هفته گذشته کل کشور را به ویژه استان‌های شمالی را درگیر کرد؛ بسیار سنگین بود. هر سازمان امدادی در کشور توانی برای مقابله با چنین حوادث دارد کار باید با تلاش سنجیده شود.

قدمی با اشاره به اینکه در اروپا نیز بارش‌هایی همانند این بارش‌ها برای کشورها مشکل ساز می‌شود، ادامه داد: در زمان بحران و حوادث زلزله تنها یک استان و چندین شهر و روستا درگیر می‌شود. ما می‌توانیم از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در سایر استان‌ها استفاده کنیم. در حالی که در این حادثه تمام استان‌ها به جز هرمزگان درگیر برف بودند.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و اعلام آن در تاریخ هشتم بهمن هیچگاه فکر نمی‌کردیم بارش برف اینقدر سنگین باشد، صراحتا اعلام کرد که امکانات و تجهیزات ما برای مدیریت بحران در این شرایط کم است و ما نیاز به حمایت بیشتر داریم. اگرچه دولت محدودیت هایی دارد.

وی در پایان گفت: در زمان بحران آنچه که بیشتر باید در کشور ما فرهنگسازی شود؛ فرهنگ مشارکت از سوی خود مردم است. متأسفانه باید بگویم در بسیاری از استان‌های شمالی افراد حتی مقابل خانه خود را برای رفت و آمد خودشان برف‌روبی نکرده بودند و منتظر ما بودند این درحالی است که در سونامی که در ژاپن رخ داد؛ من به چشم خود دیدم که بیشترین مشارکت از سوی مردم بود.

کد خبر 248541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز