مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان شرکت کانادایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) موفق به ساخت قدرتمندترین سلاح لیزری قابل حمل جهان شدند

ساخت قدرتمندترین سلاح لیزری قابل حمل جهان

به گزارش ایرنا، در این سلاح با ترکیب چند لیزر به شکل یک پرتو نوری منفرد، یک لیزر فیبری 30 کیلوواتی ساخته شده است که می‌تواند در جت، تانک و هواپیماهای جنگنده نصب شود و مورد استفاده قرار گیرد.

توان خروجی این لیزر از ترکیب چندین لیزر که کیفیتی نزدیک به یک پرتو کامل دارد، تشکیل شده است. این فرایند که ترکیب پرتو طیفی (Spectral Beam Combining) نام دارد، از چندین ماژول فیبر لیزری، پرتوهایی به یک ترکیب کننده واحد و قدرتمند با کیفیت بالا می‌فرستد که هر کدام طول موج منحصر به فردی دارند.

سازندگان این سلاح می‌گویند این سلاح لیزری همچنین می‌تواند کیفیت پرتو و کارآیی الکتریکی خود را حفظ و راه را برای تولید سیستم‌های تسلیحاتی لیزری مناسب هموار کند.

به گفته متخصصان اگر چه سلاح‌های لیزری با موفقیت در گذشته مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و می‌توانند اهداف را ردیابی و نابود کنند، اما به دلیل ماهیت ناکارآمد لیزرهایشان به عنوان تسلیحات تاکتیکی نمی‌توان از آنها استفاده کرد. در حالی که این لیزر جدید، کاربردهای متنوعی در زمینه‌های نظامی هوایی، زمینی و دریایی دارد.

کد خبر 248474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز