سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر موسسه‌ خیریه بهنام دهش‌پور در سال ١٣٧٤ با پیشنهاد بخش‌سرطان بیمارستان شهداء تجریش در قسمت آموزشی بخش سرطان بیمارستان جهت یاری رسانی هرچه بیشتر به بیماران مستقر شد.

موسسه خیریه

مؤسسه خیریه بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که با نام "موسسه خیریه بهنام دهش ‏پور" معروف است، درحقیقت نام یک جوان  ورزشکار بود که در آغاز هفدهمین بهار زندگی مبتلا به بیماری سرطان کبد شد و سه سال پنجه در پنجه این بیماری مبارزه کرد و متأسفانه علیرغم معالجه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید.

بهنام با وجود بیماری سختی که داشت اقدام به برگزاری اولین بازار خیریه در دی‌‏ماه سال ١٣٧٤ کرد. پس از آن با یاری دوستانش کنسرت پیانو را در فرهنگسرای ارسباران ترتیب داد و آخرین شب زندگی را با فروش شمع‏‌های تزئینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به‌سرطان در خانه به پایان رساند.

حاصل این برنامه‏‌ها، صرف تکمیل و تجهیز سالن انتظار بخش رادیوتراپی و کتابخانه کودکان و اتاق بازی کودکان بیمار شد که در سال ١٣٧٥ افتتاح شد؛ زمانی که بهنام دیگر در جمع دوستان و یاران نبود.

از آن زمان تاکنون این موسسه با‌گسترش و ارتقای فعالیت‏‌های خود با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‏‌های آنان مجموعه‌‏ای گسترده از آخرین امکانات و دستاوردهای پیشرفته پزشکی، بهداشتی و فرهنگی را برای بیماران فراهم کرده است و می‏‌کوشد تا از راه‌های مختلف در زمینه پیشگیری از ابتلا به سرطان و ارائه خدمات درمانی به این بیماران نقش بسزایی را ایفا کند. این خیریه با برخورداری از یکی از بزرگ‌ترین گروه‏‌های داوطلبین علاقمند، همواره از پیشتازان امر حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در کشور بوده است.

 موسسه خیریه بهنام دهش‏‌پور با برگزاری بازارهای مختلف، کنسرت، نمایشگاه نقاشی و جمع‌‏آوری کمک‏های نقدی و غیر‏نقدی افراد نیکو‌کار، نهادها، موسسات و کارخانه‏‌ها اقدام به تکمیل، تجهیز و نگهداری بخش رادیوتراپی (آنکولوژی) کرده، و یاری رسانی به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان و خانواده‏‌های آنان را عهده‏‌دار می‏‌باشد.

خدمات موسسه:

ارائه خدمات درمانی، پزشکی، بهداشتی و فرهنگی در سطح بین‌المللی به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان و خانواده آنها بدون محدودیت سنی، جنسی، ملیتی، مذهبی و در هر مرحله بیماری...

این موسسه جایگاه خود را در جمع نام‏‌آوران سازمان‏‌های غیردولتی در سطح بین‏‌المللی قرار داده و موفق به دریافت گواهینامهٔ بین‌المللی NGO BENCHMARKING به‏‌عنوان معتبر‌ترین نشان کیفیت سازمان‌های غیر دولتی در جهان شده است. این نشان از سوی SGS شرکت بازرسی و صدور گواهینامه در جهان با بیش از صد و چهل سال سابقه، به سازمان‌های غیر دولتی داده می‌شود.

کد خبر 248386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز