همشهری آنلاین: گروهی از هکرها و فعالان حقوق بشر از دولت آلمان برای کمک به آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و مرکز ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) برای جاسوسی از شهروندان آلمانی شکایت کرده‌اند.

germany NSA

 

به گزارش Mashable، گروهی به نام Chaos Computer Club یا CCC که بزرگترین گروه فعال هکرها در جهان است به همراه گروه بین‌المللی حقوق بشر (ILHR) شکایتی در این مورد به دادگاه فدرال آلمان ارسال کردند. این گروه از دولت آلمان و شخص آنگلا مرکل برای کمک به انگلیس و آمریکا در نقض حریم خصوصی مردم شکایت کرده‌اند.

 گروه CCC در یک بیانیه اعلام کرد بعد از ماه‌ها تحقیق به این نتیجه رسیده که برنامه‌‌های جاسوسی سری آلمان و کشورهای غربی دیگر قوانین فدرال آلمان را لغو کرده‌اند.

در ماه اکتبر گزارشی که توسط مجله آلمانی Der Spiegel منتشر شد نشان داد آژانس امنیت ملی آمریکا از شخص آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان جاسوسی کرده است. مرکل در واکنش به این خبر شخصاً با باراک اوباما تماس گرفت و از این خبر ابراز ناراحتی کرد. حالا گروه CCC می‌گوید دولت آلمان یک قربانی نیست و خود به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اجازه داده تا از شهروندان آلمانی جاسوسی کنند.

این دو گروه همچنین در تلاش هستند تا مقامات قضایی آلمان را به حمایت از ادوارد اسنودن به عنوان شاهد در این پرونده و اجازه پناهندگی به وی در آلمان ترغیب کنند.

 

کد خبر 248363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز