مرگ میلیون‌ها ستاره دریایی در سواحل غربی ایالات متحده‌آمریکا طی ماه‌های اخیر برای کارشناسان حیات‌وحش و محیط‌زیست به یک معمای بزرگ تبدیل شده است.

ستاره دریایی

مرگ میلیون‌ها ستاره دریایی در سواحل غربی ایالات متحده آمریکا سبب نگرانی مقامات زیست‌محیطی در این کشور شده چرا که آنها معتقدند وجود این جانوران برای اکوسیستم آبی بسیار مهم و حیاتی است. مرگ تعداد زیادی از ستاره‌های دریایی برای نخستین بار در‌ماه جولای 2013میلادی توجه کارشناسان را به‌خود جلب کرد. جاناتان اسلیمن، مدیر مرکز ملی سلامت حیات وحش در اداره مطالعات زمین‌شناسی آمریکا دراین‌باره گفت: در این مدت انواع مختلفی از ستاره‌ماهی‌ها که به‌عنوان ستاره دریایی نیز شناخته می‌شوند چه آنهایی که در سواحل بوده‌اند و چه آنهایی که در اسارت به‌سر می‌برند، لطمه خورده‌اند.

به گفته اسلیمن 2 گونه Pisaster Ochraceus ستاره‌های دریایی بنفش یا افرایی و Pycnopodia helianthoides ستاره دریایی آفتابگردان بیش از سایر گونه‌ها آسیب دیده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاره‌های دریایی آفتابگردان جزو بزرگ‌ترین ستاره‌های دریایی محسوب می‌شوند که می‌توانند فضایی به قطر بیش از یک متر را اشغال کنند. متداول‌ترین عارضه‌ای که ستاره‌های دریایی به آن مبتلا می‌شوند، بروز زخم‌های سفید است. این زخم‌ها ابتدا روی بازوی این آبزیان پدیدار می‌شود اما به سرعت به کل بدن سرایت می‌کند و در نهایت منجر به قطع بازوی ستاره دریایی می‌شود. بعد از چند روز عفونت کل بدن جانور را فرا گرفته و منجر به مرگ آن می‌شود.

کد خبر 248127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز