همشهری آنلاین: حجت الاسلام حمید طباطبایی با تأکید بر اینکه مسیحیان زیادی با دیدن روش زندگی امام(ره) شیعه شدند، گفت: امام خمینی(ره) نه به خاطر دیپلماسی بلکه به دلیل اعتقاداتش از اقلیت های دینی حمایت می کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید طباطبایی در برنامه شب آسمانی که شب گذشته از شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع مسیحیت، امام و انقلاب بر روی آنتن رسانه ملی رفت اظهار داشت: یکی از ارکان اعتقادی ما مسلمانان ایمان داشتن به کتب الهی گذشته می‌باشد البته ما بر این کتب نقدهایی داریم و حتی خود مسیحیان و یهودیان هم نقدهایی بر کتاب‌های خودشان دارند، اما در کل احترام گذاشتن به ادیان الهی دیگر چیزی است که در دین ما به آن دستور داده شده است به گونه ای که هر چند ادیان دیگر در جامعه اسلامی در اقلیت هستند اما همین تعداد کم هم مورد حمایت جامعه اسلامی می باشند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در آیه 82 سوره مائده آمده است که نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانى مى‌یابى که مى‌گویند: «ما نصارى هستیم»، استدلال قران این است که در یهودیت یک نژادپرستی خاصی وجود دارد که این نژادپرستی استکبار می‌آورد اما در مسیحیت کمتر شاهد چنین نژادپرستی می باشیم البته به جز مسیحیت تبشیری و صهیونیسم.

وی با بیان این مطلب که شیعیان برای مسیحیت احترام زیادی قائل هستند و این را از پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) آموخته اند بیان داشت: ما عالم مسیحی هم داریم که وقتی توهین به مسجد می‌شود تهدید می‌کند که اگر بار دیگر این اتفاق بیفتد هرگز صلیب بر گردن نخواهد انداخت، در حقیقت چنین افرادی و بیش از 200 شهید مسیحی که خانواده هایشان آنها را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده اند بحثشان از مسیحیت‌های تندرو و افراطی‌ها جداست.

حجت الاسلام طباطبایی درباره اعتقاد امام خمینی(ره) درباره اقلیت‌های دینی و همچنین تأثیرگذاری شخصیت ایشان بر روی آنها اظهارداشت: امام خمینی(ره) از اهل کتاب حمایت می کنند و این حمایت مربوط به دیپلماسی نبوده بلکه اعتقادی است که ریشه های آن در قرآن کریم وجود دارد، تأثیر فرمایشات امام خمینی(ره) درباره افراد دیگر ادیان از جمله مسیحیان به وضوح قابل مشاهده است به گونه ای که مسیحیان زیادی بوده‌اند که به خاطر روش امام خمینی(ره) شیعه شده اند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: انتظار امام خمینی(ره) و تمامی مردمان آزاده از مسیحیان این بود که جلوی ظلم بایستند، آمریکا و انگلیس مسیحی هستند اما وقتی ظلمی هم می‌کنند پاپ‌ها اعتراضی نمی کنند و سکوت آن‌ها در برابر ظلم از جمله ظلم به مردم غزه بیشتر به رضایت شباهت دارد تا مقابله با ستم به طوری که حتی در سالی که غزه در محاصره شدید قرار گرفت پاپ به جای دفاع از غزه به اورشلیم سفر کرد.

وی افزود: در کلیسا جمع شدن و برای مردم مظلوم افغانستان و کشورهای دیگر پول جمع کردن جلوه محبتی آیین مسیحیت می‌باشد اما برای مبارزه با ظلم کافی نیست بلکه برای دفاع از مظلوم باید ظالم را مورد مؤاخذه قرار داد.

حجت الاسلام طباطبایی در پاسخ به این سؤال که چرا جلوی تبلیغات مسیحیت تبشیری گرفته می‌شود گفت: ما برای مسیحیت احترام زیادی قائل هستیم و این را از پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) آموخته ایم اما گاهی افرادی به اسم مسیحیت می‌آیند و دینی را تبلیغ می‌کنند که از نظر خود مسیحی ها هم تهاجم محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: کلیساهای خانگی که در حقیقت یک ساختار زیر زمینی می باشد و بر ضد کلیسای سنتی عمل می کند از جریانات انحرافی غرب است و به گونه ای است که خود مسیحی ها نیز آنرا قبول ندارند زیرا در این کلیساها اعمالی انجام می شود که مورد تأیید دین مسیحیت نیست.

کد خبر 248104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز