همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سبد کالا ارتباطی با یارانه نقدی ندارد، گفت: دو موضوع سبد کالایی و یارانه نقدی هیچ ارتباطی با هم ندارند و قطعاً تعیین کف درآمدی ۵۰۰ هزار تومان برای حذف یارانه نقدی معقول و منطقی نیست.

"ایرج ندیمی" نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت از ابتدا هیچ تبلیغی، مبنی بر واگذاری سبد کالا برای عموم مردم نداشت، گفت: دولت از ابتدا هیچ تصمیمی مبنی بر واگذاری سبد کالایی به همه اقشار جامعه نداشت بلکه مقامات دولتی تنها چند جامعه هدف را در این طرح مدنظر داشتند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه اقدام دولت، اقدام مثبتی است اما این سوال وجود دارد که چگونه دولت به رقم 500 هزار تومان رسید و کف درآمدی تعلق سبد کالایی چگونه محاسبه شد؟ ضمن آنکه دولت باید مشخص کند بخش عمده‌ای از مردم که اصلاً درآمد ندارند مانند بیکاران، دانشجویان،کشاورزان، کارگران، مددجویان و ... را چگونه حساب کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با وجود ایراداتی که در واگذاری سبد کالایی وجود دارد اما باز هم باید از دولت قدردانی کرد که لااقل این سبد به اقشاری از جامعه رسید.

ندیمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که از دریافت سبد کالا حذف شده‌اند، از دریافت یارانه نقدی نیز محروم می‌شوند، پاسخ داد: دو موضوع سبد کالایی و یارانه نقدی هیچ ارتباطی با هم ندارند، هدفمندی یارانه‌ها قانون خاص خود را دارد و بر اساس آن قانون تنها مجلس می‌تواند به این مبحث ورود کند که پیشتر هم مجلس اعلام کرده کف درآمدی برای حذف دهک‌های برخوردار از یارانه را اعلام خواهد کرد، اما باید گفت، قطعاً تعیین کف درآمدی 500 هزار تومان برای حذف یارانه نقدی معقول و منطقی نیست.

کد خبر 248071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز