همشهری‌آنلاین: شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای جدید هیات نظارت بر نشر کتاب در حوزه «بزرگسالان» و «کودک و نوجوان» را مشخص کرد

به گزارش  ایبنا جلسه 741 شورای عالی انقلاب فرهنگی  هشتم بهمن به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی و با حضور روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه بر اساس سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب، آقایان احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مومنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و خانم فریبا علاسوند به عنوان اعضای هیات نظارت بر نشر کتاب بزرگسال در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

همچنین آقایان محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبداله حسن‌زاده، و خانم مهنوش مشیری نیز به عنوان اعضای هیات نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان انتخاب شدند.

طبق ماده 5 مصوب جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1367 و نظر به حساسیت و جنبه‌های خاص کتاب‌های کودکان و نوجوانان هیات ویژه‌ای به نام «هیات نظارت بر نشر کتاب» متشکل از حداقل پنج تن از افراد صاحب نظر و آگاه به امور تربیتی (از دیدگاه اسلامی) و مسایل خاص کتاب های کودکان و بزرگسالان تشکیل شد.

این افراد را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میان صاحب نظران و نویسندگان کتاب‌های کودکان و نوجوانان و اشخاص آگاه به مسایل تربیتی در اسلام انتخاب و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی معرفی خواهد کرد.

این مصوبه تا سال 1389 برهمین منوال اجرایی شد اما در این سال قانون تغییر کرد و اعضای هیات نظارت به پیشنهاد وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد.

در سال 1390 اسامی اعضای هیات نظارت در هر دو حوزه کودک ونوجوان و بزرگسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد اما در تاریخ 20 مرداد همان سال با حکم محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری دولت دهم و رییس وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها ‌اعضای هیات نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان تایید و اعلام شد و با گذشت بیش از دو سال از تصویب تشکیل هیات نظارت بر ضوابط نشر کتاب بزرگسالان در شورای انقلاب فرهنگی، این مصوبه نهایتا از روز 25 مردادماه امسال با درج در روزنامه رسمی کشور شکل قانونی و اجرایی به خود گرفت.

کد خبر 247711
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز