چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: بانک مرکزی اعلام کرد: مصوبه روز شنبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌های خصوصی به 13 درصد شامل حال مؤسسات اعتباری نیز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در استفساریه‌ای که از رئیس شورای پول و اعتبار درباره وسعت رعایت مصوبه این شورا درباره کاهش سود بانکی شد، دکتر ابراهیم شیبانی، رئیس ‌کل بانک مرکزی، بر ضرورت رعایت این مصوبه در مؤسسات اعتباری نیز تاکید کرد.

بر اساس این مصوبه، نرخ سود وام یا تسهیلات در بانک‌های خصوصی و مؤسسات اعتباری 13 درصد و در بانک‌های دولتی 12 درصد تعیین شده است.

بانک مرکزی تصریح کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار پس از تأیید رئیس جمهوری به همه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری غیردولتی ابلاغ می‌شود و همه آنها ملزم به رعایت آن هستند.

کاهش سود شامل جرایم دیرکرد نمی‌شود

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به نامه برخی از نمایندگان مجلس درباره حذف یا کاهش جریمه دیرکرد بخصوص نسبت به وام واحد‌های تولیدی متناسب با کاهش سود بانکی توضیحاتی ارائه و اعلام کرد کاهش سود تسهیلات بانکی شامل جرایم دیرکرد تسهیلات نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم شیبانی در نامه‌ای به محمدرضا تاج‌الدینی،‌ نماینده مجلس در این زمینه اعلام کرد: 6 درصدی که بابت تعیین نرخ خسارت تاخیر تادیه به نرخ سود اضافه می‌شود در واقع وجه التزامی‌ را تشکیل می‌دهد که بابت ایفا نکردن تعهدات تسهیلات گیرندگان در زمان مقرر طبق قرارداد به کار برده می‌شود.

به گفته وی نرخ 6 درصد یاد شده از همان ابتدا، فارغ از تغییرات نرخ سود در نظر گرفته شده است و مقدار آن از روند افزایشی یا کاهشی نرخ سود تبعیت نمی‌کند.

کد خبر 24765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز