چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل اعلام کرد به محصول عینک گوگل خود گزینه عینک‌های طبی و آفتابی را نیز خواهد افزود، خصوصیتی که از زمیان عرضه این محصول تاکنون بیشترین درخواست را داشته‌است.

عینک گوگل

براساس گزارش CNN، این حرکت جدید‌ترین تلاش گوگل برای افزایش سازگاری این عینک با روند مد روز و سلیقه کاربران پیش از آغاز فروش عمومی آن در پایان سال 2014 است.

عدسی‌های طبی در مدل قاب‌های جدید طراحی شده عینک‌ گوگل که هریک 225 دلار قیمت خواهند داشت، قابل استفاده خواهند بود. این قاب‌های تیتانیومی جدید از مدل‌های منحنی، باریک و ضخیم برخوردار بوده و سطح رویی آنها خاکستری است اما کاربران در انتخاب رنگ بخش داخلی عینک می‌توانند از میان چهار رنگ انتخاب کنند. همچنین سه مدل عینک آفتابی 150 دلاری نیز توسط این شرکت برای علاقمندان به عینک‌های هوشمند ارائه شده‌است.

عینک گوگل

ساختار فیزیکی عینک گوگل که از قابلیت تصویربرداری و نمایش محتوای اینترنتی مانند ایمیل، نتایج مسابقات ورزشی، مسیرهای مورد نظر کاربر و دیگراطلاعات روی نمایشگر کوچکی که در برابر چشم کاربر قرار گرفته برخوردار است، فعلا بدون تغییر باقی خواهد‌ماند. از این رو نمی‌توان آن را به راحتی و با سرعت از روی بدنه عینکی روی بدنه عینک دیگری نصب کرد. با این‌همه گوگل اطمینان می‌دهد در آینده کاربران به اندازه‌ای از استفاده از این عینک احساس راحتی خواهند داشت که دیگر نیازی به تغییر دادن عینک خود نخواهند داشت.

با این همه ترکیب عینک گوگل با عینک طبی مشکلاتی را نیز درپی خواهد داشت، از جمله اینکه کاربران در مکان‌هایی خاص مجبورند عینک را از چمانشان بردارند زیرا استفاده از این تجهیزات در همه‌جا مورد استقبال قرار نمی‌گیرد،‌در این صورت دید کاربر مختل خواهد شد. با این‌همه گوگل اطمینان دارد با رواج یافتن استفاده از این عینک‌ها، مشکلات موجود به سرعت برطرف خواهند شد.

گوگل همچنین برای تامین هزینه‌های ناشی از سفارش دادن عینک طبی متناسب با قابل عینک گوگل با شرکت بیمه‌ای قرارداد بسته تا هزینه‌های عینک را به کاربران بپردازد. این شرکت تنها هزینه ساخت شیشه طبی عینک را پرداخت خواهد کرد و هزینه هزار و 500 دلاری عینک گوگل را خود کاربر باید متقبل شود.

کد خبر 247636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز