همشهری آنلاین: سردار رادان با تکذیب تهدید تیم مذاکره کننده هسته‌ای با ارسال ایمیل‌های مشکوک تاکید کرد: هیچ تهدیدی متوجه تیم مذاکره کننده هسته‌ای نشده و هیچ یک از مراجع امنیتی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد استفاده از سلاح باید بگویم آن چه مسلم است عده‌ای از افراد هستند که دارای مجوز حمل و استفاده از سلاح هستند. این افراد خودشان باید در مورد استفاده از آن دقت کنند. میزان افرادی که مجوز حمل نگهداری از سلاح را دارند بسیار اندک است که این افراد به درستی از این وسیله استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: دارندگان سلاح‌های غیرمجاز باید از جنبه دو جرم تهیه سلاح قاچاق و استفاده از سلاح گرم محاکمه شوند.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور، میزان کشفیات سلاح امسال نسبت به سال گذشته درصدی رشد داشته است که دلیل آن نیز اقدام خوب در کنترل مرزها و اشراف بیشتر پلیس بر روی نقاط مرزی کشور است. بیشترین سلاح کشف شده نیز از نوع شکاری است.

رادان در پاسخ به سئوالی که از او در مورد نحوه اولویت بندی ماموریت‌های پلیس 110 پرسیده بود گفت: همزمان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 هر تماسی فوریت تلقی می‌شد اما پس از آشنایی مردم با این مرکز و مشخص شدن میزان تماس‌ها در هر شهر تماس‌های فوریتی و غیرفوریتی تفکیک شدند. مشخص است که نزاع جزو اولویت‌های پلیس است که باید در کم‌ترین زمان به آن رسیدگی شود. تشخیص فوریت تماس‌ها بر عهده اپراتور است.

وی ادامه داد: میانگین زمان برای رسیدگی به هر ماموریت 7 دقیقه است اگرچه ممکن است گاهی اوقات پلیس هم گرفتار ترافیک شود. سعی کرده‌ایم با استفاده از موتورسیکلت زمان رسیدن به صحنه را کاهش دهیم.

استفاده از بالن‌های بدون سرنشین در مرز و به زودی در جاده‌ها

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سئوال دیگر ی که آیا پلیس قصد استفاده از بالن برای کنترل مرز را دارد با طرح این موضوع گفت: نیروی انتظامی با مجوزهای اخذ شده از بالن در معابر و قسمت‌های مورد پوشش استفاده می‌کند. جنس این بالن‌ها به گونه است که در ارتفاع زیاد پرواز کرده و با نصب دوربین در مرکز کنترل و فرماندهی نظارت‌های لازم به صورت تصویری انجام می‌شود. این بالن بدون سرنشین است و به صورت ایلوت در مرزها استفاده می‌شود. البته این وسیله قابلیت استفاده در جاده‌ها و اماکنی که نیاز به نظارت تصویری دارد را برایمان فراهم کرده است.

وی با تکذیب تهدید تیم مذاکره کننده هسته‌ای با ارسال ایمیل‌های مشکوک تاکید کرد: هیچ تهدیدی متوجه تیم مذاکره کننده هسته‌ای نشده است و هیچ یک از مراجع امنیتی این موضوع را تایید نکرده‌اند. اگر شعارهایی بر علیه و در تهدید تیم هسته ای منتشر شده است ناشی از هیجانات برخی افراد است اما باز هم با قدرت می‌گویم هیچ تهدیدی تا کنون متوجه اعضای تیم مذاکره کنده هسته‌ای نیست.

کد خبر 247620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز