همشهری آنلاین: سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از آوارگان سوری در حالی که به کمک‌های فوری و انساندوستانه نیازمند هستند، به دلیل برخی موانع به ویژه محاصره تعدادی از شهرهای این کشور در شرایط خطرناکی قرار دارند.

سوریه

به گزارش ایرنا در این گزارش تصریح شده است کمک‌های سازمان ملل پشت دیوارهای شهر حمص منتظر اجازه ورود هستند در حالی که شمار زیادی از مردم این شهر همچنان در انتظار رسیدن کمک‌های ضروری سازمان می‌باشند.

این گزارش می افزاید همچنین به دلیل تشدید خشونت‌ها بیش از یک ونیم میلیون نفر از آوارگان سوری چندین ماه است که از تامین نیازهای اولیه و روزمره خو محروم شده‌اند.

با گذشت نزدیک به سه سال از درگیری‌های خونین در سوریه که بنا به گزارش‌ها سازمان ملل حدود 120 هزار کشته برجای گذاشته و 9 میلیون نفر دیگر آواره شده اند و زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی این کشور بشدت آسیب دیده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه با تاکید بر اینکه پیشرفت خاصی در مذاکرات امروز حاصل نشده است، اظهارامیدواری کرد که در روزهای آینده پیشرفت‌هایی هر چند اندک حاصل شود.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل امروز در ژنو باردیگر با یادآوری این مطلب که نباید از مذاکرات پیش روی انتظار معجزه داشت، گفت : در خصوص ارسال کمک‌های انساندوستانه به شهرهای تحت محاصره منتظر اجازه برای توزیع این کمک‌ها بین مردم هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارسال تسلیحات آمریکا به گروه‌های مخالف افزود: این خبر را از رسانه‌ها شنیده و تاکنون هیچ مقام رسمی در این باره اظهار نظر نکرده است.

ابراهیمی افزود: روسیه و آمریکا برای پایان دادن به بحران کنونی در سوریه تلاش می‌کنند اما در برخی موارد با هم اختلاف نظر دارند.

کد خبر 247614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز