همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: در صنعت حمل و نقل هوایی و در فرایند مدیریت مناسب فرودگاه های کشور، باید تامین رفاه، ایمنی و امنیت شهروندان مورد توجه جدی قرار گیرد و رفاه شهروندان از شاخص های موفقیت دولت است.

 عباس آخوندی

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: بدون شک مهمترین شاخص موفقیت یک دولت در فرودگاههای کشور، افزایش رفاه حال مسافران و شهروندان است.

وی تاکید کرد: در فرایند سفر از طریق فرودگاهها باید رفاه حال شهروندان از ورود تا خروج مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم شاهد رفاه پایدار شهروندان در فرودگاه ها باشیم.

وزیر راه و شهرسازی صنعت هوانوردی را در حوزه ملی و بین المللی مهم ارزیابی کرد و گفت: سهم صنعت حمل و نقل هوایی از حمل و نقل کشور سهم اندکی است و امیدواریم که بتوانیم با توسعه این صنعت شاهد کارآمدی این صنعت در صحنه رقابتی کشور باشیم.

آخوندی فرودگاه ها را پیشانی ورود به کشورها دانست و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با استفاده از نیروی انسانی موثر، فرودگاه‌های کشور با دانش روز اداره شود.

آخوندی اضافه کرد: طی سالهای گذشته مخالفان جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند، صنعت حمل و نقل هوایی در کشور ما زمین گیر شود، اما با تلاش دست اندرکاران، به رغم تحریم، این صنعت به حیات خود ادامه داد و امروز شاهد موفقیت های زیادی در این حوزه هستیم.

در این آیین اسماعیل تبادار به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور معرفی شد.

عباس آخوندی در حکم انتصاب وی آورده است:

با توجه به مراتب دانش، تعهد ،تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور منصوب می شوید؛ در انجام مأموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمائید:

1-مهم ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست ها و فرآیندهای عملیاتی در فرودگاه های کشور این شاخص ها باید مورد توجه باشد.

2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات هوانوردی است.از شرکت فرودگاه ها انتظار می رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

3-همچنان که ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، سیاست دولت در حمل و نقل هوایی مبتنی بر آزادسازی و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در هر صورت، لازمه اینکار همکاری با حرفه ورزان و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

4-ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه ماموریت سنگینی را بر دوش شرکت فرودگاه های کشور با، تاسیس شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، و تبدیل نمودن این فرودگاه به قطب اول حمل و نقل در منطقه و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه گذاشته است؛ این ماموریت باید با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری تحقق یابد.

5-کمک در جهت یکپارچگی شبکه ارتباطات جاده ای و ریلی و تسهیل در دسترسی به فرودگاه ها سهم بسزایی در آسایش مسافران و هم چنین تسهیل در افزایش کارایی و بهره وری حمل و نقل هوایی دارد.

6-ایجاد یکپارچگی در مدیریت فرودگاه ها و توسعه، تجهیز و مدرن سازی فرودگاه های کشور چه در بخش ناوبری و تجهیز فرودگاه ها و چه در بخش ترمینال و رفاه مسافران و هم چنین ساختمان های تخصصی و پشتیبانی حمل و نقل هوایی نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد.

7- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در مدیریت فرودگاه های کشور در حوزه های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.

کد خبر 247527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز