گروه اجتماعی: چندگانگی در تعرفه‌ها موجب نارضایتی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی شده و تعرفه‌های غیر واقعی، یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش سلامت کشور است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه نشست شورای تأمین اجتماعی بیرجند، گفت: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های این سازمان،‌ خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند و به همین دلیل ازدحام جمعیت و تراکم مراجعه‌کنندگان در واحدهای درمانی این سازمان زیاد شده که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

داوود مددی افزود: از سوی دیگر به دلیل این که اختیار تعرفه‌گذاری برای پزشکان بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته شده و نظام پزشکی هم به یکباره تعرفه را افزایش داده، خرج از جیب مردم در مراجعه به پزشکان خصوصی به شدت افزایش یافته است که این امر خوشایند سازمان‌های بیمه‌گر و بیمه‌شدگان نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های این سازمان برای تحقق منابع درآمدی جدید، گفت: از کارفرمایان انتظار داریم که حق و حقوق بیمه ای کارگران را محترم بشمارند و حق بیمه آنان را به موقع و کامل پرداخت کنند.

مددی گفت: اگر پرداخت حق بیمه به درستی انجام نشود و سازمان‌های بیمه‌ای در ارائه خدمات دچار مشکل شوند، جامعه به سوی فقر گرایش پیدا می‌کند و یک فرد بیمه شده در صورت از کارافتادگی، بازنشستگی یا فوت، دست کم حداقل‌ها را دریافت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌گر، برای حفظ منابع و ارائه مناسب خدمات خود، به قانون و پشتیبانی نظام نیاز دارد و مهمترین چالش هر سازمان بیمه‌گر، هماهنگ کردن منابع و مصارف است.

وی با بیان این که منابع این سازمان بستگی به سطح اشتغال جامعه دارد، گفت: هر چه سطح اشتغال در جامعه افزایش و بیکاری کاهش یابد، سازمان تأمین اجتماعی به منابع مطمئن‌تری برای حمایت مؤثر از بیمه شدگان و مستمری بگیران دست می‌یابد.

کد خبر 24749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز