سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

مجموع درآمد سینماهای کره‌جنوبی در سال۲۰۱۳ با ۶/۶درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به رکورد خیره‌کننده ۷۵/۱میلیارد دلار رسید و تعداد سینماروهای این کشور آسیایی هم به ۲۱۳میلیون نفر رسید؛ عددی که در مقایسه با تعداد سینماروهای سال۲۰۱۲ حدود ۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۲۱۳میلیون کره‌ای در سال ۲۰۱۳ به سینما رفتند


به گزارش اسکرین دیلی، شورای فیلم کره‌جنوبی حدود یک‌ماه پس از ورود به سال جدید میلادی آمار و ارقام مربوط به سال2013 را منتشر کرد که در این گزارش به یک نکته مهم اشاره شده است؛ اینکه هر شهروند کره‌ای در سال گذشته بیش از 4مرتبه به سینما رفته است. فیلم‌های کره‌ای هم که سال2012 درمجموع 58/8درصد درآمد گیشه‌ها را به‌خود اختصاص داده بودند، سال2013 این رقم را یک درصد افزایش دادند.

از میان 10فیلم پرفروش سینمای کره در سال گذشته میلادی، 9فیلم تولید منطقه‌ای بود و فقط «آیرون من 3» توانست رتبه چهارم پرفروش‌ها را به‌خود اختصاص دهد.

معجزه در سلول شماره 7، برف‌شکن و چهره‌خوان 3فیلم اول جدول پرفروش‌های سینمای کره‌جنوبی در سال2013 هستند. نکته جالب اینکه سینمای کره علاوه بر عملکرد خیره‌کننده داخلی، در بعد بین‌المللی هم رشدی بسیار خوب داشت و توانست با افزایش 57درصدی صادرات سینمایی، 59میلیون دلار نصیب شرکت‌های تولید و پخش فیلم کند.

پرونده برلین، بسیار محرمانه، وکیل مدافع و قایم‌باشک از دیگر فیلم‌های پرفروش سینمای کره‌جنوبی در سال گذشته بودند؛ ضمن اینکه معجزه در سلول شماره7 و وکیل مدافع هر کدام بیش از 10میلیون مخاطب داشتند. پارک چان ووک و کیم جی وومن از مطرح‌ترین فیلمسازان کره‌ای هستند که سال2013 پا را از مرزهای داخلی فراتر گذاشتند و به‌ترتیب استوکر و آخرین ایستگاه را در کشورهای خارجی ساختند.

 

کد خبر 247463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز