همشهری آنلاین: ما بر این باوریم که کشوری هستیم با مصرف فراوان چای؛ چرا که این نوشیدنی در سراسر کشور بسیار محبوب و مورد مصرف است، اما آماری که به دست ما رسیده این موضوع را تایید نمی‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، سایت دیسکاوری زون، اخیرا آماری از  میزان مصرف چای در جهان منشتر کرده است. بر اساس ادعای این سایت، رکورد دار مصرف چای در جهان ترکیه است و بعد از آن ایرلند و انگلیس قرار دارند.

بر اساس این گزارش، جمهوری چین به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور جهان سالانه 7725747/792 تن چای مصرف می‌کند اما ترکیه به عنوان رکورددار مصرف چای در جهان قرار دارد. در این کشور هر نفر سالیانه 3/157 کیلوگرم چای می‌نوشد.

در رتبه دوم ایرلند با مصرف سالانه هر نفر 2/192 پوند قرار گرفته است. این عدد برای انگلیس 1/941 کیلوگرم در سال برای هر نفر است.

کشورهای بعدی این جدول به ترتیب روسیه (1/383 کیلوگرم هر نفر در سال)، مراکش (1/216 کیلوگرم هر نفر در سال)، نیوزیلند (1/192 کیلو گرم هر نفر در سال) مصر (1/012 کیلوگرم هر نفر در سال)، لهستان (یک کیلوگرم هر نفر در سال)، ژاپن (968 گرم هر نفر در سال) و عربستان سعودی (900 گرم هر نفر در سال) قرار دارند.

در همشهری آنلاین ما مجلات تخصصی مختلفی را تهیه کرده‌ام، از جمله درباره گستره وسیع " تغذیه".

یکی از مجلات ما آشنایی با نوشیدنی‌های گرم نام دارد. اگر وارد آن شوید می‌توانید با طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های گرم از جمله انواع چای، از چای سبز گرفته تا چای سفید آشنا شوید.

کد خبر 247424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز