همشهری آنلاین: شهردار تهران پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین اولویتهای کاری خود دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه 29 خرداد، در همایش ائمه جماعات و شورایاران محلات مناطق 14 و 15 ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود آن که بازسازی بافت‌های فرسوده تنها برعهده شهرداری تهران نیست و کلید حل مشکل در دستان دولت و مجلس قرار دارد، اما این مسأله مهم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری شهرداری تهران محسوب می‌شود. من به عنوان شهردار تهران شخصا بر اقدامات و روند نوسازی بافت‌های فرسوده نظارت می‌کنم.

وی افزود: بافت‌های فرسوده معضلی است که طی سالیان زیاد به وجود آمده و در سطح شهر ریشه دوانده است و نمی‌توان توقع داشت این معضل در عرض یکسال و تنها با اقدامات شهرداری تهران از سر راه برداشته شود.

وی ضمن بیان این که شهرداری تهران آگاهانه و با هدف خدمت‌رسانی به مردم وارد مبحث بافت‌های فرسوده شده است تصریح کرد: در مبحث نوسازی بافت‌های فرسوده باید سیاست خانه به جای خانه را پیش گرفت تا شهروندان را از بافت‌های فرسوده به آلونک ها کوچ ندهیم و رضایت آنها را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده باید زمینه و انگیزه سرمایه‌گذاری در جنوب شهر را برای سرمایه گذاران فراهم کرد تا سرمایه‌گذاری در این مناطق برای آنها مقرون به صرفه باشد و بازگشت سرمایه را برایشان تضمین کند و از این طریق زمینه توسعه مناطق جنوبی که بیشترین بافت فرسوده در آنها واقع شده فراهم شود.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال اقدامات قابل توجهی در راستای نوسازی بافتهای فرسوده صورت گیرد و اظهار کرد: باید 30 هزار واحد مسکونی در مناطق جنوبی شهر تهران مورد نوسازی قرار گیرد که در حال حاضر نوسازی 17 هزار واحد مسکونی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و عملیات اجرایی احداث 7 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

کد خبر 24726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز