همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: موانع ارائه خدمات شرکت ملی نفتکش برای حمل نفت خام ایران به کشورهای چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره جنوبی در سقف تعیین شده، بر اساس توافق میان ایران و گروه ١+٥ رفع شد.

تحریم صادرات نفت با نفتکش های ایرانی به ٦ کشور آسیایی تعلیق شد

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفایی درباره آثار تعلیق تحریم‌ها بر نحوه فعالیت شرکت ملی نفت، گفت: براین اساس از این پس مانعی در ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، خدمات بانکی و دیگر خدمات مرتبط با کشتیرانی بین المللی برای این شرکت در زمینه حمل نفت خام کشور برای شش کشور مقصد در سقف تعیین شده وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: بر اساس راهنمای اجرایی طرح اقدام مشترک توافق شده میان ایران و گروه ١+٥ که ٢٠ ژانویه (٣٠ دی امسال) از سوی دولت آمریکا منتشر شده از این تاریخ، تحریم های مرتبط با صادرات نفت خام ایران به حالت تعلیق در می آید.

وی با بیان اینکه دامنه این تعلیق‌ها، بخش‌های حمل و نقل، بیمه و همچنین نقل و انتقالات مالی مرتبط را نیز شامل می‌شود، گفت: هر چند بر اساس این راهنما شرایط تعلیق شامل حال اشخاص (حقوقی و حقیقی) که پیش‌تر در لیست تحریم خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند، نمی‌شود، ولی شرکت ملی نفتکش (NITC) و شرکت ملی نفت ایران به صراحت از این قاعده مستثنی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: بنابراین از این پس مانعی در ارائه بیمه، خدمات بانکی و دیگر خدمات مرتبط با کشتیرانی بین المللی برای این شرکت در رابطه با حمل نفت خام کشور به شش مقصد (چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره جنوبی) در سقف تعیین شده وجود ندارد.

وی درباره تعلیق تحریم پوشش های بیمه‌ای و کلوپ‌های پی اندآی عضو گروه بین المللی گفت: با توجه به این راهنما انتظار می رود تا این کلوپ ها نیز به زودی اقدام هایی برای هم مسیر شدن با سیاست های اجرایی دولت آمریکا اتخاذ کنند.

صفایی درباره اقدام های شرکت ملی نفتکش نیز گفت: اگرچه این تعلیق چراغ سبزی برای NITC است اما توقع ما بازگشت سریع نفتکش به بازار بین‌المللی و حمل و نقل نفت به همه نقاط دنیا علاوه بر شش مقصد مذکور است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: حضور NITC در بازار بین المللی حمل و نقل دریایی با استاندارد قابل قبولی که دارد منافع زیادی نه تنها برای کشورهای وارد کننده نفت و محصولات آن بلکه برای شرکت های بزرگ نفتی و صنعت نفت بین المللی در پی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اظهار امیدواری کرد: تا زمانیکه امکان حضور شرکت ملی نفتکش برای بازگشت به بازار بین المللی فراهم شود این شرکت همچنان زیر پوشش حمایت برای حمل محمولات صادراتی نفتی کشور قرار گیرد.

کد خبر 247235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز