همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، غیر قانونی بودن یک مصوبه دولتی درباره بکارگیری نیروی انسانی را به وی اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، متن این نامه که در روزنامه رسمی منتشر شده به شرح زیر است:

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۰۱۹۵۹/ت۴۹۴۰۳ه مورخ ۶/ ۵/ ۱۳۹۲، موضوع «ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور» متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«۱. از آنجا که برای بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی، شرایط و ضوابط مختلفی از قبیل لزوم رعایت مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها و برگزاری امتحان در مواد مختلف فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و مواد (۵۱) و (۵۷) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ مقرر شده و اجرای مفاد قوانین مذکور در بند (۱۲۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ نیز مورد تأکید قرار گرفته است، علی‌هذا، بند (۱۳) مصوبه مبنی بر کافی بودن مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و تأییدیه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای هرگونه بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی، از حیث عدم مراعات الزامات قانونی مربوط، مغایر قانون است.

۲. نظر به اینکه بر اساس بندهای «ب» و «و» ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه، تخصیص اعتبار توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور انجام می‌گیرد، علی‌هذا در طول برنامه پنجم که مقررات فوق‌ لازم‌الاجراست، کمیته تخصیص موضوع ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه مصوب ۱۳۵۱ فعالیتی نخواهد داشت، از این رو بندهای (۲۷) و (۳۱) مصوبه که به کمیته فوق اشاره کرده، از حیث نادیده گرفتن احکام قانونی مؤخر التصویب، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

کد خبر 247219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز