رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا که از دوم تا ششم بهمن‌ماه در مادرید در حال برگزاری است، موفق به احیای تفاهمنامه‌های گردشگری ایران و اسپانیا، ورود ایران به‌عنوان مقصد سفر در بسته‌های سفر اسپانیا و از سرگیری پرواز مستقیم تهران مادرید شد.


نمایشگاه فیتور میزبان وزرا و مسئولان گردشگری بسیاری از کشورهای جهان است. در این میان نجفی در جریان این سفر با نخست‌وزیر اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی دیدار و به کوردوبا سفر خواهد کرد. نجفی پس از دیدار از نمایشگاه با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. احیای تفاهمنامه‌های گردشگری منعقد شده میان ایران و اسپانیا یکی از دستاوردهای این دیدار بود که مورد تأکید مسئولان گردشگری 2کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید برآنکه گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی دارای ابعاد و آثار فرهنگی مهمی است، گفت: دانش و تجربه کشور اسپانیا در زمینه گردشگری می‌تواند کمک زیادی برای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص باشد. در هر حرکت توریستی یک حرکت فرهنگی مهم اتفاق می‌افتد. نجفی از همتای اسپانیایی خود برای سفر به ایران دعوت و بر توسعه همکاری‌های 2کشور در 3حوزه صنعت، انرژی و گردشگری تأکید کرد و از آمادگی ایران برای تحقق این همکاری خبر داد. لوپز نیز با اعلام آمادگی برای سفر به ایران اظهار داشت: فرصت خوبی پیش آمده تا مفاد تفاهمنامه‌هایی که سال‌ها پیش بین 2کشور منعقد شده، احیا و اجرایی شود.

به گزارش CHN، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با اشاره به ظهور مقاصد جدید گردشگری در جهان، گفت: اسپانیا باید در مقاصد گردشگری خود تجدید نظر کند و ایران نیز یکی از این مقاصد خواهد بود. اسپانیا آمادگی دارد تا در زمینه‌های انرژی بازیافتی، خورشیدی و پنلی، زیرساخت‌های ریلی، خودروسازی و گردشگری تجارب مفید خود را به ایران ارائه کند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه از تقویت روابط در بخش‌های صنعت، انرژی و گردشگری بین ایران و اسپانیا خبر داد و گفت: در دیداری که با سوریا داشتم عنوان شد که به‌خصوص در زمینه حمل‌ونقل ریلی امکان همکاری‌های زیادی قابل بررسی است و در ایران ظرفیت توسعه قطار تندرو حداقل به میزان 1500کیلومتر وجود دارد که اسپانیا می‌تواند در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این طرح مشارکت کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: طی 3‌ماه اخیر، تقاضا برای سفر به ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شده و حتی برخی نشریات اروپایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در سال2014 از مقاصد اصلی گردشگری در جهان خواهد شد. ایران بهشت گردشگران علاقه‌مند به مسائل فرهنگی و تمدنی و نیز برای کشورهای همسایه، مکان مناسبی برای گردشگری سلامت و مذهبی است. در ایران 350نوع صنایع‌دستی داریم که همه‌شان سابقه تاریخی دارند.

 

کد خبر 246964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز