همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در میان تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده، با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در واتیکان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار پاپ و اولاند در میان تدابیر شدید امنیتی

به گزارش روز جمعه ایرنا، اولاند و پاپ در این دیدار که در کتابخانه واتیکان و پشت درهای بسته به مدت 35 دقیقه انجام شد درباره موضوعات مختلف سیاسی و بین المللی، جنگ در سوریه، مهاجرت، صلح در آفریقا، دفاع از محیط زیست و عدالت مالی جهانی گفت وگو کردند.

رییس جمهور فرانسه در آستانه انتخابات محلی در کشورش و پس از کاهش محبوبیت در نظرسنجی ها، هم اکنون به دنبال جذب آرای محافل کاتولیک در فرانسه بوده و امیدوار است تا ملاقات با پاپ به وی در این جهت کمک کند.

رسانه های ایتالیایی نیز هدف از سفر اولاند به واتیکان را آشتی کردن دولت سوسیالیست فرانسه با محافل کاتولیک در این کشور عنوان کردند که منتقد برخی از تدابیر دولت وی، مانند ازدواج میان همجنس بازان، سقط جنین و گفت وگو در خصوص مرگ آسان هستند.

این دیدار در حالی برگزار شد که شب گذشته بمبی در نزدیکی کلیسای فرانسوی در مرکز رم منفجر شد که به عقیده ناظران، اقدامی تهدید آمیز علیه اولاند به شمار می رود.

به دنبال انفجار این بمب، تدابیر شدید امنیتی در واتیکان محل دیدار میان اولاند و پاپ و مرکز شهر رم و اماکن حساس اتخاذ شد.

همچنین در حین این دیدار، فردی ناشناس در تماسی تلفنی با پلیس تهدید کرده بود که بمبی را در زیر یکی از ستون های واتیکان کار گذاشته است که جستجوی ماموران امنیتی وجود بمب را تایید نکرد.

کد خبر 246913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز