همشهری آنلاین: ویگاوداس یوساکساس نماینده اتحادیه اروپا در روسیه ، نگرانی شدید این اتحادیه از حوادث جاری اوکراین را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا نسبت به حوادث اوکراین ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، نماینده اتحادیه اروپا در روسیه روز جمعه گفت: اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت اوکراین نگرانی جدی دارد.

وی افزود: وضعیت اوکراین رو به وخامت گذاشته است و اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسایل این کشور از طریق سیاسی تلاش می کند.

وی اضافه کرد: استفان فوله عضو کمیسیون اروپا به کی یف سفر کرده است و هفته آینده با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین دیدار خواهد کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در روسیه همچنین از سفر خانم کاترین اشتون نماینده سیاست خارجی این اتحادیه به اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.

وی اضافه کرد: بر این باوریم که فقط از راه گفتگو می توان به بحران در اوکراین پایان داد. اتحادیه اروپا برای تامین شرایط آغاز گفتگوهای سیاسی میان دولت اوکراین و احزاب مخالف آن و حل و فصل تنش ها در این کشور آمادگی دارد.

یوساکساس گفت: مساله اوکراین در دستور کار اجلاس سران روسیه و اتحادیه قرار دارد که قرار است روز 28 ماه ژانویه جاری برگزار شود.

اوکراین به ویژه کی یف پایتخت این کشور از روز یکشنبه دستخوش ناآرامی ها شده است و درجریان زد وخوردهای نیروهای امنیتی و معترضان تا کنون حدود یکصد معترض مخالف دولت مجروح و بیش از70 نفر دستگیر شده است.

در پنج روز اخیر 160 نیروی امنیتی درجریان زد وخوردهای اوکراین مجروح شده اند.

اخبار رسیده از استان های اوکراین حکایت از اشغال سه مقر استانداری در مناطق غرب این کشور توسط مخالفان دولت دارد و دو ساختمان استانداری دیگر هم در محاصره گروه های مخالف قرار دارد که برای اشغال آن تلاش می کنند.

کد خبر 246909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز