پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از رییس جمهوری ایران نوشت که تهران و واشنگتن می‌توانند به سه دهه دشمنی میان خود خاتمه دهند.

حسن روحانی در داووس

به گزارش خبرگزاری رویترز از مجمع جهانی اقتصاد، موسوم به داووس، حسن روحانی گفته است: اگر هر دو کشور بخواهند و تلاش کنند، تبدیل سه دهه دشمنی میان آمریکا و ایران به دوستی امکان پذیر است.

چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی داووس از سوم تا پنجم بهمن در سوییس برگزار شود.

روحانی روز چهارشنبه برای شرکت در این نشست عازم سوییس شد و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال 1971 (دی 1350) در شهر داووس سوئیس راه اندازی شد. کلاوس شواب موسس مجمع جهانی اقتصاد است. وی که یک فرد آلمانی تبار است بعد از تاسیس این مجمع به عنوان استاد در دانشگاه ژنو مشغول تدریس شد.

بعد از این ریاست وی مجمع مدیریت اروپایی را که سازمان غیر انتفاعی بود، در ژنو راه اندازی کرد و با کمک این مجمع، سران تجاری و صنعتی اروپا را هر ساله در ماه ژانویه به داووس فرا می خواند. سپس برگزاری جلسات منطقه ای در کشورهای مختلف جهان بعد از برگزاری اجلاس سالانه داووس به برنامه کاری این مجمع اضافه شد و از سال 1979 مجمع مدیریت جهانی انتشار گزارش رقابت اقتصادی جهانی را نیز بر عهده گرفت.

در سال 1987 ˈمجمع مدیریت اروپاˈ به ˈمجمع اقتصاد جهانیˈ تغییر نام داد و با توسعه حوزه کاری خود تلاش کرد تا اختلافات و مشکلات جهانی را حل کند.

کد خبر 246834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز