چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: تعدادی از کشورهای جهان سلاح اتمی دارند و روسیه در این شرایط زرادخانه هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد.

پوتین: روسیه سلاح اتمی خود را حفظ می کند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پوتین روز چهارشنبه در جمع دانشجویان انستیتو پژوهش های هسته ای روسیه گفت : روسیه هیچگاه بطور یکجانبه از سلاح اتمی خود منصرف نخواهد شد.

وی افزود : موضع شخصی من این است که روزی فراخواهد رسید که بشریت باید سلاح اتمی را کنار گذارد اما تا آن زمان هنوز خیلی مانده است.

رییس جمهوری روسیه گفت : در شرایط کنونی شمار زیادی از کشورهای جهان سلاح اتمی در اختیار دارند و قصد خلع سلاح اتمی هم ندارند.

پوتین گفت : در این شرایط خلع سلاح اتمی روسیه بسیار عجیب خواهد بود و این اقدام می تواند تبعات و پیامدهای سنگینی برای کشور و ملت روسیه در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد : دراین رابطه یکی از جهات اصلی سیاست دولت روسیه توسعه مجموعه اتمی از جمله حفظ توانمندی قوای اتمی سه گانه کشور است.

نیروی سه گانه اتمی روسیه شامل موشک‌های قاره پیما، زیردریایی‌های اتمی و هواپیماهای بمب افکن دورپرواز این کشور می‌باشد.

براساس اطلاعات رسانه های خبری روسیه، این کشور حدود 10 هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و از این تعداد حدود یکهزار و 800 کلاهک هسته‌ای در مرحله ی عملیاتی قرار دارند.

کد خبر 246782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز