همشهری‌آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علیرغم فراهم بودن همه امکانات، ترجیح داد که به جای هتل در محل امامزاده سلطان احمد‌بن موسی الکاظم (ع) روستای بیمرغ شهرستان گناباد شب را به صبح برساند.

وزیر بهداشت در امامزاده روستای ˈبیمرغˈ گناباد

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در کسوت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور جمهوری اسلامی با این حرکت خود، همه کسانی را که انتظار داشتند از او به شکل معمول در مهمانسرا پذیرایی کنند، غافلگیر کرد.

گویا سال‌ها خدمت در جهاد سازندگی و جبهه‌های جنگ تحمیلی وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی را به این باور رسانده است که زرق و برق و تجمل دیوار بلندی بین مردم و مسوولین ایجاد می کند و باید این دیوار شکسته شود.

قاضی زاده هاشمی به جای استراحت در هتل و مهمانسرا با جمعی از همسنگران خود در دوران دفاع مقدس که اکنون در قالب بنیاد خیریه نورآوران سلامت به محرومین خدمت می‌کنند در امامزاده روستای بیمرغ شب را به صبح رسانید و مردم روستا یکی از مسوولین عالی رتبه کشور را در کنار خود دیدند و بدون تشریفات رسمی با وی هم کلام شدند.

وی به رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد و جمعی از مسوولین این دانشگاه که می‌خواستند وزیر را تا شب همراهی کند توصیه کرد که وی و پزشکان بنیاد خیریه نورآوران سلامت را تنها بگذارند تا هرچه بیشتر فضا برای نزدیک شدن به مردم و استفاده از فضای ساده و معنوی فراهم شود و مردم بدون هیچ رو در بایستی بتوانند با وزیر حرف بزنند.

وزیر بهداشت در افتتاح بنیاد نورآوران سلامت شعبه شرق دست به تیغ برد

در آستانه سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص)، بنیاد خیریه نور آوران سلامت شعبه شرق کشور در روستای بیمرغ گناباد آغاز بکار کرد و وزیر بهداشت هم چشم چند بیمار را جراحی کرد.

مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در مراسم آغار بکار این بنیاد اظهار کرد: این موسسه خیریه که دفتر آن در مشهد است، استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و بخشی از گلستان را در زمینه خدمات درمانی چشم پزشکی و دندانپزشکی پوشش خواهد داد.

محسن انتظاری هروی افزود: از زمان استقرار تیم سلامت بنیاد نورآوران شرق کشور در منطقه پسکلوت شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی در اواخر دی سال جاری، تاکنون بیش از دو هزار و 910 نفر در زمینه چشم ویزیت شده اند که از این تعداد 258 مورد نیاز به عمل دارند.

وی بیان کرد: از این تعداد 990 نفر نیاز به عینک داشتند که اتحادیه عینک سازان خراسان رضوی تامین همه عینک‌ها را بصورت رایگان تقبل کرده است.

وی افزود: در بخش دندانپزشکی نیز 932 نفر ویزیت شدند که از این تعداد 415 مورد ترمیم دندان، 84 مورد جرم گیری و 200 مورد به کشیدن دندان نیاز داشتند.

مدیر بنیاد نورآوران سلامت شرق کشور گفت: نیروهای مورد نیاز تیم سلامت این بنیاد بیشتر از مشهد هستند و تاکنون 45 نفر از چشم پزشکان و دندانپزشکان اعزام شده اند و تا پایان این دوره که نیمه اسفند ماه ادامه خواهد داشت داوطلبین برای اعزام و انجام عمل جراحی چشم و خدمات دندانپزشکی اهالی نیازمند روستاهای شهرستان گناباد ثبت نام کرده و 107 نفر دیگر نیز در نوبت اعزام هستند.

انتظاری گفت: خدمات دندانپزشکی برای دانش آموزان و خدمات چشم پزشکی برای افراد بالای 40 سال به بالا و افرادی که نیازمند باشند ارائه می شود.

وی افزود: تمام افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از نظر چشم و دندان زیر پوشش خدمات بنیاد خیریه نور آوران سلامت شرق کشور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور تا نیمه اسفند سال جاری در منطقه پسکلوت شهرستان گناباد مستقر است، گفت: تیم سلامت این بنیاد از نیمه دوم فروردین سال 93 در یکی از مناطق محروم استان خراسان جنوبی استقرار یافته و به نیازمندان این استان خدماتی ارائه خواهد داد.

در این مراسم دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چند نفر از افراد نیازمند عمل جراحی چشم انجام داد.

کد خبر 246542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز