مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لامبورگینی سرانجام از جانشین یکی از محبوب‌ترین ماشین‌هایش رونمایی کرد. این یعنی کمپانی ایتالیایی از سال ۲۰۱۴ لامبورگینی هوراکان را جانشین اسپورت موفق و محبوبش گایاردو خواهد کرد.

دانستنیها

 هوراکان در اسپانیایی معنای توفان می‌دهد و نام یک گاومیش معروف مسابقات گاو بازی است.

به این ترتیب لامبورگینی جدید با 610 اسب بخار قدرت یک توفان تمام‌عیار و آخرین خودروی اسپورت این شرکت در کلاس سنت اگاتا خواهد بود. هوراکان با یک موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر در هر دقیقه 8250 دور می‌زند. حداکثر گشتاور این ماشین هم در دور 6500 به دست می‌آید که مقدار آن 560 نیوتن متر است.

این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه LDF و یک سیستم چهارچرخ محرک با کنترل کاملا الکترونیکی به زمین منتقل شده و هوراکان را به جلو می‌رانند. با این حال این موتور نسبت به گایاردو، مصرف کمتری دارد و در هر صد کیلومتر 5/2 لیتر بنزین مصرف می‌کند و صفر تا صد را در 2/3 ثانیه طی خواهد کرد؛ شتابی که باعث می‌شود دو صدم ثانیه بهتر از گایاردو باشد.

هوراکان 200 متر را نیز در 9/9 ثانیه طی می‌کند و بالاترین سرعت آن به 325 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. شاسی این گاو ایتالیایی هیبریدی است و از ترکیب کربن و آلومینیوم ساخته شده که وزن آن را به 1422 کیلوگرم رسانده است. این شاسی را مهندسان شرکت آلمانی آئودی طراحی کرده و ساخته‌اند که ممکن است برگرفته از یکی از محصولات این شرکت باشد که کمی بزرگ‌تر از محصولات قبلی این کمپانی است.

در زیر این شاسی یک سیستم تعلیق هوشمند و چهارچرخ حرکت ضد لغزش تقریبا در هر حالتی ماشین را پایدار نگاه می‌دارد و سیستم ترمز‌های سرامیکی می‌تواند به سرعت از شتاب ماشین کم کند. درون کابین آن هم نسبت به سلفش گالاردو، تغییرات زیادی کرده. یک صفحه نمایش 3/12 اینچی از مهم‌ترین این تغییرات است.

با این مشخصات هوراکان قرار است جانشین یکی از محبوب‌ترین محصولات لامبورگینی یعنی گالاردو شود؛ گالاردویی که تابه‌حال 14000 دستگاه از آن فروخته شده و یکی از 10 ماشین گرانقیمت جهان است.

  • منبع: همشهری دانستنیها - شماره ۹۶
کد خبر 246258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز