به‌دنبال ورود نخستین موج آلودگی شدید زمستانی به آسمان پکن، آسمانخراش‌های این شهر زیر مه غلیظی از آلودگی قرار گرفتند که این آلودگی‌ها ۲۰برابر بالاتر از حد مجاز گزارش شده است.

آلودگی هوا - چین

 آلودگی هوای پکن به حدی رسیده است که شدت آن چشم را سوزانده و شهروندان در هنگام رفتن به محل کار خود از ماسک‌های قوی صنعتی استفاده می‌کنند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوای شهر پکن در اکثر مواقع آلوده است به‌ویژه در فصل زمستان که هوای راکد با افزایش دودهای ناشی از سوختن بیشتر مواد سوختی و سایر آلاینده‌ها همراه شده و مه دودهای غلیظی را تشکیل می‌دهد به‌طوری که میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 5/ 2میکرون در اوایل صبح پنجشنبه گذشته برای نخستین بار در زمستان به 500میکروگرم در هر مترمکعب افزایش یافت. ایستگاه سنجش کیفیت‌ هوای سفارت آمریکا در شهر پکن حجم آلاینده‌ها را در ساعت 4بامداد روز پنجشنبه گذشته 671‌پی‌پی‌ام گزارش کرده است که این رقم 26برابر بالاتر از حد مجازی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعیین شده است. این رقم همچنین بالاترین میزان آلودگی ثبت شده در پکن از ژانویه 2013 میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

یکی از مأموران راهنمایی و رانندگی پکن دراین‌باره گفت: «غلظت آلاینده‌ها و وارونگی طی 2تا3روز گذشته به اوج خود رسیده و این مسئله باعث شده مدام سرفه کنم و دچار مشکلات تنفسی و سوزش بینی شوم. اما تنها کاری که از من ساخته است این است که مایعات بیشتری بخورم تا بلکه این سموم از بدنم خارج شوند.

کد خبر 246204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز