پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشنامه جامع نبوی در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص) در قم طراحی و تولید شد. این دانشنامه به همت محققان و متخصصان مرکز تحقیقات و کامپیوتری علوم اسلامی قم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در مدت هفت سال طراحی و تولید شده است.

مجری طرح گفت: در این دانشنامه متن 246 عنوان کتاب، ده‌ها آیات مرتبط با پیامبر اکرم (ص) به همراه تفسیر و شان نزول آن‌ها، بیست  هزار حدیث نبوی برگزیده از کتاب بهارالاانوار گنجانده شده است.

حجت الاسلام الحسینی، وجود متن ادعیه و زیارت نامه‌های نبوی به همراه ترجمه و صوت آن و بیش از 4 هزار بیت از سروده‌های شاعران با زبان‌های فارسی و عربی را از دیگر امکانات این داشنامه برشمرد.

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشنامه را رویدادهای مهم دوران زندگی 63 ساله پیامبر با امکان تبدیل از سال قمری به شمسی و میلادی، شجره نامه انساب وذریه آن حضرت تا قرن نهم به همراه تصاویر اماکن تاریخی و نقشه‌های مهمترین حوادث تاریخ اسلام اعلام کرد.

حجت الاسلام الحسینی نمایه زنی، حاشیه نویسی، علامت گذاری و رنگ و ذخیره آن متون مورد نیاز و ارسال آن از طریق پست الکترونیکی را از دیگر مزیت‌های پژوهشی این نرم افزار برشمرد.

این دانشنامه به همت محققان و متخصصان مرکز تحقیقات و کامپیوتری علوم اسلامی قم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در مدت هفت سال طراحی و تولید شده است.

کد خبر 246092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز