همشهری آنلاین: مقامات آژانس اعلام کردند که مذاکرات برای شفافیت برنامه‌ هسته‌ای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تا ماه فوریه و در مدت زمانی که ایران و قدرت‌های جهانی برای اجرای توافق هسته‌ای موقتی ژنو آماده می‌شوند به تعویق افتاده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکرات با کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار بود ابتدا در تاریخ 21 ژانویه ( اول بهمن) در پایتخت ایران برگزار شود، ولی رضا نجفی، نماینده‌ ایران در آژانس اعلام کرد که این مذاکرات تا 8 فوریه ( 19 بهمن) به تعویق افتاد.

گیل تودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تاریخ دور جدید مذاکرات را تایید کرد.

مقامات هسته‌یی ایران گفتند که در این بین کارشناسان آژانس در تاریخ 18 ژانویه به تهران سفر می‌کنند تا برای اجرای توافق ژنو که 2 روز بعد کاملا اجرایی خواهد شد، آماده شوند.

طبق این توافق ایران باید غنی سازی اورانیوم را به مدت 6 ماه به 5 درصد محدود کند و اورانیوم با غنای 20 درصد خود را اکسید یا رقیق کند.

این اقدامات باید تحت نظارت بازرسان آژانس صورت گیرد.

تودور درباره‌ سفر احتمالی کارشناسان ایران اظهار نظر نکرد، ولی گفت که " مقدمات لازم برای اجرای توافق (موقتی ژنو) صورت خواهد گرفت.

کد خبر 245923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز