همشهری آنلاین: «ژیل ژاکوب»، رییس باسابقه جشنواره فیلم کن سال آینده میلادی جای خود را به «پی‌یر لسکیور» خواهد داد.

جشنواره کن

به گزارش ایسنا، «ژیل ژاکوب» در سال 2015 پس از 14 سال حضور بر مسند ریاست معتبرترین جشنواره سینمایی جهان جای خود را «پی‌یر لسکیور»، رییس 68 ساله شبکه +C خواهد داد.

«لسکیور» که پیش از این یک خبرنگار بوده است، در کنار «تیری فرمائو»، کارگردان جشنواره کن کار خواهد کرد که مدیریت جنبه هنری جشنواره را بر عهده دارد.

رسانه‌های فرانسه پیش از این از «جروم کلمنت» به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست جشنواره کن نام برده بودند که سابقا ریاست شبکه فرهنگی فرانسه آلمان و مرکز ملی سینما را بر عهده داشت؛ اما وی اخیرا اعلام کرد که نمی‌تواند نامزد این مقام باشد، چرا که نامزدها باید عضو هیات مدیره جشنواره باشند.

برخی دیگر از ناظران در فرانسه از «کلود للوچ» رییس آکادمی فیلم فرانسه، «آلن ترزیان» و «سرگی توبیانا» به عنوان دیگر نامزدهای احتمالی ریاست جشنواره کن نام برده بودند.

«لسکیور» که سال 2002 ریاست جشنواره فیلم «دویل»‌ فرانسه را برعهده داشت و امسال از اعضای هیات‌داوران این رویداد سینمایی بود، اولین‌بار در سال گذشته علاقه خود را به بر عهده گرفتن ریاست جشنواره کن ابراز کرد و گفت: تاکنون با بسیاری از افراد در دنیای سینما ملاقات داشته‌ام.

«لسکیور» نیز همانند «فرمائو» علاقه زیادی به آوردن فیلم‌ها و استعدادهای بین‌المللی و هالیوودی به جشنواره دارد.

کد خبر 245890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز