دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه سیاسی: پس از آن‌که مجلس چندین طرح و لایحه را درخصوص قانون شوراها و مسایل و مشکلات شهرداری‌ها به تصویب رساند، با توجه به اهمیت رسیدگی به مسایل شهری عده‌ای از نمایندگان که دارای تجربه و سوابقی در این زمینه بودند، بر آن شدند تا با همکاری شهردار تهران در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی تحت عنوان، فراکسیون «مدیریت شهری» تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار ما اولین جلسه فراکسیون به میزبانی محمدباقر قالیباف شهردار تهران، یک‌شنبه سوم تیرماه در شهرداری تهران برگزار می‌شود.

این فراکسیون متشکل از نمایندگانی خواهد بود که دارای سابقه شهرداری، مدیر کلی و معاونتی در مجموعه شورای شهر بوده و یا در شورای شهر عضو بوده باشند.

در اولین جلسه این فراکسیون نمایندگان عضو، به همراه شهرداران تهران و کلانشهرها حضور خواهند داشت.

درهمین راستا سید امیر طالبیان مشاور شهردار تهران در مجلس گفت : در اولین جلسه فراکسیون هیات رئیسه فراکسیون تعیین خواهند شد و امید می‌رود ارتباطی قوی میان شورای شهر، شهردار و مجلس دراین فراکسیون برقرار و مسایل حوزه شهری به نحو بهتری پیگیری شود.

به گفته وی قالیباف بنا دارد در گزارش خود روند تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران را دراین جلسه به اطلاع نمایندگان برساند و توجه بیشتر به مسائل شهری و خدمات موثرتر به شهروندان را خواستار شود.

از دیگر نکاتی که قرار است در این نشست مطرح شود می‌توان به مدیریت شهری و ضرورت یکپارچه‌سازی در این زمینه، پیچیدگی در کلان‌شهرهای جهانی، ضرورت رسیدگی به تحولات اجتماعی، فرهنگی در کلان‌شهرها، مباحث مربوط به اقتصاد شهری، همکاری هرچه بیشتر شورای عالی استانها، شهرداری و مجلس با یکدیکر، تامین منابع درآمدهای پایدار کلان‌شهرها و همچنین جایگاه مسائل مدیریت  شهری در سطح مبادی تصمیم‌گیری کلان‌شهر و همچنین طرح جامع شهر تهران و طرح‌های تفصیلی مناطق و ضرورت انطباق فعالیت‌های جاری شهرسازی بااین طرح‌ها، اشاره کرد.

کد خبر 24589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز