دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ظهور پدیده بابک زنجانی ناشی از استفاده از روش‌های غیرمتعارف برای فروش نفت است، گفت: مجموعه‌های بخش خصوصی که بخواهند به صادرات نفت خام بپردازند، باید یک ضمانتنامه معتبر ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، منصور معظمی ظهور افراد مشابه بابک زنجانی را ناشی از وقوع رفتارهای غیرمتعارف در حوزه تجارت نفت در سال‌های گذشته دانست و افزود: با وجود اعمال تحریم‌های سخت علیه کشورمان، سازوکارهای مناسبی برای فروش نفت وجود دارد، بنابراین دلیلی ندارد که از روش‌های غیرمتعارف برای فروش استفاده کنیم.

او تأکید کرد: برای صادرات نفت، یک چارچوب مشخص را تعریف کرده‌ایم که مجموعه‌های بخش خصوصی برای ورود به عرصه فروش نفت باید آن را رعایت کنند. به گفته او، شرط دیگر ورود بخش خصوصی به عرصه فروش نفت این است که آنها دارای تجربه کافی در این عرصه باشند.

معظمی شرط دیگر صدور نفت توسط بخش خصوصی را یافتن بازارهای جدید عنوان کرد و گفت: بازارهای هدف نفت ایران مشخص هستند و صادرکنندگان بخش خصوصی نباید وارد این بازارها شوند و آن را تخریب کنند، بلکه باید بازارهای جدید بیابند. او خاطرنشان کرد: درصورتی‌که بخش خصوصی این قواعد و شرایط را رعایت کند می‌تواند در چارچوب روش‌های متعارف اقدام به فروش نفت کند.

کد خبر 245808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز