همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با پیشنهاد ثبت روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

مدرسه دخترانه شین‌آباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهروندان، همزمان با نخستین سالگرد حادثه تلخ آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه شین‌آباد، از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان، پیشنهاد ثبت روزی تحت عنوان «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ تقدیم دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شد و ایشان نیز موافقت کردند.

نامه

در بخشی از نامه دکتر آخوندی، رئیس موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان به رئیس جمهور آمده است:

«همچنان که مستحضرید روز پانزدهم آذرماه سالروز وقوع آتش‌سوزی در دبستان روستای شین‌آباد در شهرستان پیرانشهر است. در این حادثه تعدادی از دختران دانش‌آموز جان خود را باختند و تعداد دیگری نیز تنشان طعمه حریق شد. البته این اولین و آخرین حادثه آتش‌سوزی در مدارس ایران نبوده و نیست.

از این روی این موسسه پیشنهاد دارد تا این روز تحت عنوان روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» نامگذاری شود تا اولیا و مربیان نسبت به این موضوع حساس شوند و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ نمایند.

جا دارد که در این روز اولیا و مربیان نسبت به روش ارزیابی آسیب‌پذیری مدارس و راه‌های کاهش آسیب‌پذیری آنها در برابر آتش آموزش ببینند.»

نامه

قابل ذکر است، پیشنهاد موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان پس از موافقت دکتر حسن روحانی، از سوی دکتر نهاوندیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی و اقدام ارجاع شده است.

پانزده آذر سال ۱۳۹۱ در پی آتش‌سوزی بخاری نفتی در کلاس دبستان دخترانه انقلاب اسلامی شین‌آباد، ۲ دانش آموز جان باختند و تعدادی دیگر نیز دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شدند.

کد خبر 245781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز