همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای ایران در عرصه های گوناگون گفت: جمهوری اسلامی امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است.

سردار سرتیپ پاسدار ˈحسین سلامیˈ روز جمعه در ˈکنگره ملی شهید محمدعلی شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایرˈ در اصفهان افزود: این شرایط در حالی می باشد که قدرت دشمن نسبت به گذشته ضعیفتر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عاشورا عظیمترین و رفیعترین قله فضائل انسانی است گفت: دفاع مقدس نقطه عطف اتصال روح حماسی و عاشورایی به نسل امروز است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حماسه دفاع مقدس سند زنده ای است که نشان داد مردم ما به راستی آرزوی پا در رکابی امام حسین(ع) را داشته و دارند.

وی با اشاره به فداکاری شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس با تاسی به سیره امام حسین(ع) گفت: شهدا معماران اصلی هویت اسلامی، انقلابی، آزادیخواهی و عدالت طلبی مردم ایران هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه فروپاشی انقلاب مردم ایران آرزوی دشمنان اسلام است افزود: هنر شهدای ما این بود که با به اهتزار درآوردن پرچم غیرت حضرت ابالفضل العباس(ع) جرات جسارت به این کشور را تا ابد از دشمن گرفتند.

وی در ادامه به نقش ˈتیپ قمر بنی هاشم و سردار شاهمرادیˈ اشاره و بیان کرد: رزمندگان ما در این تیپ و در ˈعملیات والفجر 8ˈ آزادی عمل را از دشمن گرفتند و در ˈعملیات کربلای 4 و 5ˈ ماشین جنگی دشمن را از کار انداختند.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ابعاد بالای شهیدان انقلاب اسلامی تنها در جنبه های ملکوتی آنها خلاصه نمی شود بلکه اقتدار، آرامش و امنیت امروز ما از برکات خون آنها است.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی یک سناریوی جهانی بود که با یک اتحاد شیطانی و تقسیم کار کشورهای استکباری، غربی و عربی شکل گرفت تا با بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، انقلاب نوپای ما را به زمین زند.

سردار سلامی با بیان اینکه این جنگ بزرگترین جنگ قرن بیستم بود و شاید بتوان آن را جنگ سوم جهانی نامید تاکید کرد: ائتلافی که در این جنگ در مقابل کشور ما صورت گرفت بیشتر از ائتلاف متفقین و متحدین در جنگ جهانی دوم بود.

وی ادامه داد: دشمن می خواست با زدن این انقلاب کاری کند که هیچ کشوری قدرت فریاد زدن بر سر مستکبران عالم را نداشته باشد چون می دانستند اگر این انقلاب نظام سازی کند و الگویی موفق به جهان ارائه دهد بساط مستکبران برچیده خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شگفت انگیزی این ملت زمانی است که با وجود توطئه های مختلف با دشمن می جنگد و پیشرفت هم داشته و دارد.

وی به بهره گیری دشمنان اسلام از تمام ظرفیتهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و رسانه ای برای مقابله با ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: بهره گیری گسترده و آرایش برای فلج کردن اقتصاد ما، تلاش برای انزوای ایران در عرصه جهانی، ایجاد فتنه های داخلی و جنگ روانی بگونه ای که در مقابل ایران اسلامی صورت می گیرد در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارد.

سردار سلامی گفت: بر خلاف تصورات دشمن، ملت ما ایستاد و حتی به پیشرفت خود ادامه داد و امروز در قله های رفیع اقتدار ایستاده و دشمن را به ضعف و زبونی کشانده است.

وی افزود: روزی سران آمریکا در کاخ سفید و کنگره برای سرنوشت مردم جهان تصمیم گیری می کردند و با بهره گیری از مهره ها و ارتشهای دیگر کشورها منافع آمریکا را تضمین می کردند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را از اوج به خاک ذلت نشاند اظهارکرد: امروز آمریکاییها در کشورهای دیگر حضور می یابند و برای این حضور هزینه می دهند.

وی گفت: امروز آمریکا با 17هزار میلیارد دلار بدهی بزرگترین بدهکار جهان است و هیچ مقام آمریکایی به آسانی نمی تواند در یک کشور اسلامی و حتی غیراسلامی تردد کند.

سردار سلامی به شکست آمریکا در مصر، سوریه، لبنان و عراق اشاره و بیان کرد: امروز رد پا و اثر شهدای ما تا شرق مدیترانه امتداد یافته و الهامبخش روح مقاومت و ایستادگی برای مردم آن مناطق شده است.

وی با اشاره به اعترافات سران آمریکا مبنی بر قدرت ایران اسلامی گفت: امروز آمریکاییها به صراحت می گویند ایران قدرتی است که به راحتی نمی شود با آن درگیر شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ایران اکنون به قدرتی تبدیل شده که حل معادلات منطقه و جهان بدون حضور آن غیرممکن است.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی مشکلات تکان دهنده ای دارند ادامه داد: اگر ما مشکل داریم آنها نیز مشکل دارند ولی تفاوت ما با آنها در این است که ما به قدرت لایزال الهی توکل داریم و آنها به قدرت رو به زوال خود بسنده کرده اند.

سردار سلامی گفت: اینکه کشوری مثل آمریکا نتواند علیه سوریه واکنشی نشان دهد نشانه غروب قدرت آن کشور و حاکی از موازنه قدرت در منطقه به نفع ایران است.

وی با بیان اینکه نبرد ما با دشمن هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان است افزود: این شرایط یعنی افزایش قد و قامت ایران در جهان و معیاری برای اندازه گیری مقیاس قدرت جمهوری اسلامی در جهان است.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این عظمت به برکت خون شهدا، صبر پدران و مادران شهدا، ایستادگی ملت، توکل به خدا و هدایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آمده است.

ˈکنگره ملی سردار شهید محمدعلی شاهمرادی جانشین تیپ 44 قمر بنی هاشم(ع) و 10 هزار شهید عشایرˈ روز جمعه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این کنگره ˈرسول زرگر پورˈ استاندار اصفهان، ˈقاسم سلیمانیˈ استاندار چهارمحال و بختیاری، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از عشایر استانهای اصفهان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

کد خبر 245329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز