مشهد - ایرنا: مراسم ویژه عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری (ع) با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره ) حرم منور رضوی برگزار شد و طی آن مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهادت مظلومانه یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مرثیه سرایی کردند.

در این مراسم که با نوحه خوانی و سینه زنی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود، امام جمعه موقت تهران در تبیین سیره و زندگانی امام حسن عسکری (ع) و نحوه مدیریت جامعه اسلامی در دوران امامت آن حضرت، سخنانی بیان کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی گفت: دوران رهبری امام حسن عسکری (ع) بر جامعه اسلامی از دوران حساس و مهم تاریخ امامت ائمه اطهار (ع) می باشد.

وی اظهار داشت: این دوران از آن جهت بسیار مهم است که آن حضرت و پدر بزرگوارشان امام هادی (ع) زمینه پذیرش امت اسلامی برای غیبت مهدی موعود (عج) را فراهم کردند.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) در زمان امامتشان تحت مراقبت شدید خلفای عباسی بودند و با مومنان از طریق یاران خاص خود ارتباط داشتند تا کم کم مردم با دوران غیبت امام امت خو بگیرند.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) نیمی از دوران امامت خود را در زندان بسر بردند و به رغم تحمل سختی های فراوان و فشار دشمنان، در طول 28 سال عمر گهربار خود در تداوم راه امامت و معرفی مهدی موعود (عج) به امت اسلامی و تربیت شاگردان ممتاز برای کمک به هدایت مردم خدمات ارزشمندی ارایه کردند و فرهنگ انتظار را در بین امت ترویج دادند.

وی گفت: دستگاه جور عباسی از آنجا که با زندانی کردن امام حسن عسکری (ع) و تحت فشار قرار دادن آن حضرت نتوانست ذره ای به محبوبیت آن امام همام در بین مردم خدشه ای وارد کند، ایشان را به شهادت رساند.

مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) همچنین در مساجد و تکایای شهر مقدس مشهد نیز برگزار شد و مردم ولایت مدار در غم شهادت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

 

کد خبر 245291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز