همشهری آنلاین: « ماجد عبدالرحمن الماجد العنیزی » تروریست سعودی و سرکرده گروه تکفیری تروریستی با عنوان «الجبهه الاسلامیه» در سوریه به دام افتاده است.

سوریه  و القاعده

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المنار، این ماجد الماجد با دیگر تروریست سعودی و سرکرده گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام که اخیرا در لبنان بازداشت و در بیمارستان نظامی بیروت بطوری مشکوک مرد، ارتباطی ندارد.

این تروریست سعودی حدود 2 هفته قبل در شهر نبک سوریه و در ارتفاعات کوه های القلمون و نزدیک مرز لبنان بازداشت شده است.

به گزارش المنار، این عنصر تروریست از اتباع عربستان و متولد سال 1969 در شهر مدینه منوره بوده و به همراه 35 تروریست تکفیری دیگر به دام افتاده است.

ماجد عبدالرحمن الماجد در عربستان توسط گروه تروریستی طالبان آموزش دیده و در بسیاری از نبردها، طالبان را همراهی کرده است.

بنابراین گزارش، این تروریست سعودی در الجزایر نیز در عملیات‌هایی علیه ارتش این کشور شرکت داشته و از جمله افرادی بوده است که عملیات تروریستی به ایستگاه های قطار در انگلیس را سازماندهی کرده اند.

الماجد با «ابو مصعب زرقاوی» فرمانده القاعده در عراق همکاری زیادی داشته و نقش مهمی نیز در سازماندهی گروهک‌های القاعده در سوریه و شمال لبنان ایفا می کرده است.

وی در سال 2000 و 2007 در اردوگاه «نهرالبارد» نیز در درگیری عناصر تکفیری با ارتش لبنان شرکت داشته است.

با شروع بحران سوریه، ماجد الماجد العنیزی در کنار گروهک‌های تروریستی ضد نظام این کشور، در درگیری‌ها در مناطق «الخالدیه»، «حمص»، «حماه»، «القصیر»، «الغوطه» و «القلمون» شرکت داشته که در نهایت به دام نیروهای ارتش سوریه افتاده است.

کد خبر 245254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز