سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش خبرنگار ایرنا از اوضاع در شهر ۵۵۰ هزار نفری ˈفلوجهˈ از توابع استان ˈالانبارˈ در ۶۰ کیلومتری غرب بغداد حاکی است که گروه‌های مسلح وابسته به تشکیلات تروریستی ˈالقاعدهˈ و ˈداعشˈ به نبرد شبانه به عنوان تاکتیک جنگی خود علیه نیروهای دولتی روی آورده‌اند.

دیشب درگیری‌های شدیدی در این شهر جریان داشت که به کشته و مجروح شدن تعدادی افراد مسلح و غیرنظامی از جمله یک زن منجر شده است.

در طول روز، شهر اوضاع نسبتا آرامی دارد و بیشتر درگیری و تیراندازی ها در اوقات شبانگاهی شدت می‌گیرد.

افراد مسلح نقابدار همچنان بخش جنوبی تا شرق فلوجه را در کنترل خود دارند و هرگونه تحرک نیروهای دولتی را در این منطقه که در حاشه بزرگراه بین المللی عراق قرار دارد، هدف قرار می دهند.

افراد مسلح تروریستی القاعده و داعش که بسیاری از آنها از تابعیت های کشورهای عربی و اخیرا حتی از منطقه قفقاز روسیه نیز در بین آنها شناسایی شده است، خودروهای به غنیمت گرفته شده از دوایر دولتی و پلیس محلی را به عنوان محل استقرار و استراحت و تحرکات خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

فلوجه که با بیش از یکصد مسجد به عنوان شهر مساجد عراق شهرت دارد، این روزها خالی از سکنه شده و بسیاری از اهالی به ویژه مناطق حومه که بیشتر در معرض درگیری و تیراندازی قرار دارند، تخلیه شده‌اند و اغلب به سمت شهر ˈعانهˈ ، ˈالصقلاوهˈ و ˈراوهˈ در مناطق شمالی و نیز ˈکربلاˈ در جنوب الانبار که از امنیت بیشتری برخوردار است، مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خمپاره‌های سرگردان که هنوز منبع شلیک آن نامشخص است، دیشب دو منزل را در منطقه ˈالشهداˈ فلوجه هدف قراردادند که دستکم یک زن کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

مرکز شهر فلوجه همچنان وضعیت بلاتکلیفی دارد و تشخیص تروریست های وابسته به القاعده و گروه داعش از نیروهای عشایر همسو با دولت مشکل است و همه نقاب زده و سلاح در اختیار دارند و به صورت دسته و گروه در داخل محلات شهر حرکت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، حلقه امنیتی بر اطراف فلوجه همچنان به قوت خود باقی است و ورود و خروج از شهر تقریبا ناممکن است.

دولت عراق وعده داده است که بزودی در عملیات گسترده نظامی، شهرهای رمادی و فلوجه را بطور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی می‌کند.

در حالیکه پیش بینی می شد این عملیات تا صبح امروز آغاز شود، برخی منابع اعلام کرده اند که نخست وزیر عراق برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان این عملیات را به تاخیر انداخته است.

ˈنوری المالکیˈ از سران عشایر و ریش سفیدان منطقه خواسته است تا نیروهای گروه های تکفیری و تروریستی داعش و القاعده را از محیط زندگی خود ترد و دور کنند.

کد خبر 245052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز