یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس و وزیران دولت اضطراری فلسطین یکشنبه 27 خرداد در رام‌الله سوگند یاد کردند.

سلام فیاض رییس و وزیران دولت اضطراری فلسطین یکشنبه 27 خرداد در رام‌الله در کرانه باختری رود اردن در برابر "محمود عباس" رییس حکومت خودگردان فلسطین سوگند یاد کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین واکنش به اعلام تشکیل دولت اضطراری فلسطین، "حماس" این دولت را غیر قانونی خواند و همکاری با آن را رد و بر مشروعیت دولت "اسماعیل هنیه" تاکید کرد.

دولت اضطراری فلسطین متشکل از ‪ ۱۱‬وزیر است که اسامی آن عبارت است: سلام فیاض رییس دولت و وزیر دارایی، زیاد ابوعمرو وزیر خارجه، عبدالرزاق الیحیی وزیر امور داخلی، اشرف العجرمی وزیر اسیران و جوانان و ورزش، جمال بوطنه وزیر اوقاف و امور احتماعی، ریاض المالکی وزیر اطلاع رسانی و کار، فتحی ابومهلی وزیر بهداشت، لمیس العلمی وزیر فرهنگ و آموزش پرورش و آموزش عالی ، زیاد البندک وزیر امور مدنی و کشاورزی، محمد کمال حسونه وزیر اقتصاد و مشاغل همگانی، شهود ابودقه وزیر حمل و نقل و خلود دعیبس وزیر امور زنان و جهانگردی.

محمود عباس روز پنجشنبه 14 ژوئن طبق قانون اساسی فلسطین با صدور سه فرمان، دولت وحدت ملی فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه را به دلیل عملکرد آن منحل، او را برکنار و حالت فوق‌العاده در فلسطین اعلام کرد.

کد خبر 24504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز