یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق از سیاست اخیر آمریکا مبنی بر مسلح کردن قبایل عراقی برای جنگ با نفرات القاعده، انتقاد کرد.

نوری مالکی در مصاحبه با مجله آمریکایی نیوزویک، گفت این سیاست خطرناک است چون سبب ایجاد شبه نظامیان تازه‌ای در عراق خواهد شد.

نخست وزیر عراق گفت او  با مسلح کردن اعضای برخی از قبایل که طرفدار دولت هستند موافق است با این حال مالکی گفت: معتقدم فرماندهان آمریکایی به دلیل ندانستن برخی حقایق در باره کسانی که با آنان سروکار دارند، مرتکب اشتباهاتی شده‌اند.

مصاحبه  مالکی درمجله نیوزویک، اندکی پس از مذاکرات وی با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکابه چاپ رسیده بود.

نیوزویک درباره مذاکرات اخیری که وزیر دفاع آمریکا در بغداد انجام داده نوشته است :در جریان مذاکره با نخست وزیر عراق، گیتس تلاش کرده بود او را برای آشتی بین جوامع متفاوت و مختلف عراقی، ترغیب کند.

گیتس قبل  از انجام مذاکرات به خبرنگاران گفته بود اینکه تاکنون پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته، موجب نومیدی آمریکا شده است.

کشف جسد 13 ورزشکار عراقی
بی بی سی نیز در گزارشی درباره تحولات اخیر عراق نوشته است: مقامات عراقی اعلام کرده اند : بقایای اجساد 13 نفر از اعضای تیم تکواندوی این کشور که سال گذشته ربوده شده بودند، کشف شده است.

15 عضو تیم تکواندوی عراق ماه مه سال گذشته در استان انبار در غرب بغداد که  گفته می‌شود القاعده پایگاه‌هایی را در آنجا تشکیل داده است ربوده شدند. این عده برای تمرین عازم اردوگاهی در اردن بودند.

اجساد 13 نفر از این ورزشکاران در نزدیکی شهر رمادی در غرب بغداد کشف شده است ولی از دو ورزشکار دیگر ربوده شده خبری در دست نیست.

طی دو سال گذشته، بسیاری از مقامات ورزشی عراقی در جریان حملات فرقه ای اسیر شده و یا به خاطر دریافت باج به گروگان گرفته شده اند.

کد خبر 24502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز