همشهری آنلاین: یک کارگردان سینما‌ ‌با اشاره به ‌‌تاثیر نیما‌یوشیج در حوزه‌های مختلف همچون شعر، فرهنگ و هنر ‌گفت: همایش ملی شب نیما باعث شد تا ایده ساخت فیلم نیمایی در اندیشه‌ام شکل بگیرد و در آینده به آن سمت حرکت کنم.

کارگردان سینما

به گزارش فارس از نوشهر، رضا میرکریمی در چهارمین همایش ملی شب‌نشان نیما اظهار داشت: هنوز سینمای ایران نتوانسته نیما‌یوشیج را کشف کند.

وی افزود: آنالیز کردن کاربرد فرمی آثار یک هنرمند، تخصص است، اما ‌کشف نگاه او به عالم مهم است و نیما توانست به این نگاه، برای شعر برسد.

میرکریمی ابراز داشت: تاثیر نیما‌یوشیج در حوزه‌های مختلف همچون شعر، فرهنگ و هنر کاملا قابل لمس و ادراک است.

وی با بیان اینکه عباس کیارستمی کارگردان ‌سینما ‌از نیما و اشعارش تاثیر پذیرفت، افزود: ‌آثار نیما ‌اثربخشی فراوا‌نی در حوزه هنر به ویژه سینما دارد.‌

میرکریمی با بیان اینکه مهارت نیما در کشف واژه‌ها شگرف است و از ورای واژه‌های روزمره بود تصریح کرد: ما به این نگاه در سینما نیاز داریم تا از بی‌واسطه حرف زدن با آحاد مردم استفاده شود.

کارگردان سینمای کشورمان گفت: همایش ملی شب نیما سبب آن شد تا ایده ساخت فیلم نیمایی در اندیشه‌ام شکل بگیرد و در آینده به آن سمت حرکت کنیم.

در چهارمین همایش ملی شب‌نشان نیما که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر برگزار شد از سردار کابلی از جانبازان 70 درصدی هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان نوشهر و رضا میرکریمی، مهدی هاشمی بازیگر توانا تجلیل شد.

در این مراسم از تعدادی از هنرمندان حوزه شعر و شاعری، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم‌سازی با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

کد خبر 244689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز