یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسین یوسف‌زمانی آهنگساز پیشگام موسیقی صبح شنبه ۱۴ دی ماه با حضور هنرمندان و مسوولان از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش مهر محمد سریر آهنگساز و رئیس هیات مدیره خانه موسیقی در این مراسم ضمن اعلام همدردی با خانواده زنده یاد حسین یوسف زمانی گفت: همواره و قبل از اینکه در چنین مراسم هایی حضور داشته باشم به این موضوع فکر می کنم که بعد از مرگ این بزرگان چگونه می توان جای خالی آنها را پر کرد چرا که کسب این توانایی ها و جانفشانی ها کار بسیار مشکلی است که من در جامعه جوان کشورمان کمتر آن را می بینم.

وی ضمن اشاره به آشنایی خود با استاد حسین یوسف زمانی ادامه داد: در دهه 30 که در هنرستان موسیقی مشغول به فعالیت بودم شاهد تلاش ها و نگاه آینده نگر استاد یوسف زمانی بودم که متاسفانه طی سالهای اخیر کمتر شاهد چنین دیدگاهی از سوی هنرمندان جوان موسیقی هستیم. به اعتقاد من رسیدن به کارهایی زنده یاد حسین یوسف‌زمانی در عرصه موسیقی انجام داد آسان نیست. امثال حسین یوسف زمانی ها به نظر من الگوهایی هستند که عدم حضور هر یک از آنها ضایعه بزرگی برای جامعه هنری است.

سریردر بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ما همیشه فکر می‌کنیم اتفاقاتی نظیر مرگ با فاصله زیادی از ما به وقوع می‌پیوندد در حالیکه باید بدانیم که چنین اتفاقاتی دقیقا در کنار ماست. پس بیایید قدر حضور این اساتید بزرگوار حوزه موسیقی را بدانیم و به این فکر کنیم که آینده موسیقی این سرزمین بدون حضور هنرمندان ارزشمند و پیشکسوت موسیقی چه خواهد شد.

این مدرس و آهنگساز موسیقی خاطرنشان کرد: حسین یوسف‌زمانی به معنا و مفهوم واقعی کلمه یکی از ستون‌های موسیقی کشورما بود.

او با اینکه عمده فعالیت خود را در حوزه موسیقی کلاسیک گذراند اما در همه حال تلاش می‌کرد تا هویت ملی را به این گونه موسیقایی پیوند بزند. موضوعی که هنرمندان جوان این سرزمین باید بعد از مرگ استاد یوسف‌زمانی به آن توجه زیادی کنند.

قدمعلی سرامی پژوهشگر و استاد برجسته ادبیات و از دوستان استاد حسین یوسف‌زمانی هم در این مراسم گفت: از سال 1351 تاکنون افتخار دوستی با زنده یاد حسین یوسف‌زمانی را داشتم و باید بگویم در این دوران جز پاک دامنی، پاک سرشتی و آدمیت چیز دیگری از این هنرمند خطه کردستان ندیدم. او استادی پیگیر و مصمم در حوزه موسیقی بود که برای اعتلای موسیقی ملی ایران از هیچ کوششی دریغ نکرد.

 

سیدعبدالحسین مختاباد خواننده و آهنگساز  و عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن اجرای یک قطعه آوازی در سوگ آن زنده‌یاد، در  تجلیل از مقام هنری شادروان یوسف‌زمانی گفت: من از سال 75 تا کنون با این هنرمند فقید موسیقی در ارتباط بودم و وی را در این مدت نه تنها یک موسیقیدان بلکه یک فلیسوف و ادیب دیدم که انصافا خدمات شایسته‌ای را در عرصه موسیقی انجام داد.

هایده یوسف‌زمانی دختر زنده‌یاد حسین یوسف‌زمانی هم در این مراسم با قرائت یادداشتی به نیابت از خانواده خود از حضور هنرمندان و مسوولان طی روزهای گذشته برای ابراز همدردی با خانواده حسین یوسف زمانی تشکر کرد.

قرائت نامه تسلیت شاهین و رامین یوسف زمانی (فرزندان استاد حسین یوسف زمانی) که طی این سالها در خارج از کشور زندگی می‌کنند و قرائت پیام تسلیت عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان از جمله برنامه‌های اجرا شده در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسین یوسف‌زمانی بود.

شهرام ناظری، علی مرادخانی، داریوش پیرنیاکان،میلاد کیایی، هوشنگ کامکار، بیژن کامکار، اردشیر کامکار، بیژن بیژنی، صدیق تعریف، فاضل جمشیدی، هادی منتظری،حمیدرضا نوربخش، سید عباس سجادی، علیرضا پاشایی، هادی آزرم، بهنام ابطحی، ژیوار شیخ الاسلامی، سهیل محمودی از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

مراسم ترحیم زنده یاد حسین یوسف‌زمانی هم دوشنبه 16 دی ماه از ساعت 15 تا 16:30 در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می‌شود.

کد خبر 244653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز