دیدار هفته گذشته مدیران فرهنگی قوه‌قضاییه با مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به یک نتیجه مشخص ختم شد؛ اینکه دستگاه عدلیه ایران بیش از پیش از ابزار فیلم و سینما برای رسیدن به هدف‌ها در ۲حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آشنا کردن مردم با حقوق خود بهره‌ببرد.

 دکتر سیدمحسن حاجی‌باباییان

به گزارش همشهری، دکتر سیدمحسن حاجی‌باباییان معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد رئیس جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ قانونمداری و عدالت‌محوری تأکید کرد و گفت: فرهنگ عمومی با زبان هنر بهتر در میان مردم نهادینه می‌شود. با استفاده از ظرفیت‌های هنر می‌توان مردم را به حقوق خود آشنا کرد و مانع وقوع بسیاری از جرایم شد. مدیرکل توسعه فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه هم در دیدار با مدیران سینمایی با اشاره به تأثیرگذاری زبان هنر، به همکاری مشترک دستگاه قضا و سینما تأکید کرد. سیدعلی یزدیخواه برنامه‌سازی مستند را قالبی مناسب برای انتقال پیام‌های فرهنگی در جامعه دانست و گفت: برای ایجاد فضای اجتماعی آرام نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های دستگاهی می‌توان اثری ماندگار بر جا گذاشت.

طباطبایی‌نژاد ضمن تشریح فعالیت‌های جدید مرکز تحت‌مدیریت خود، سینما را منبری مدرن برای انتقال معارف و پیام‌های فرهنگی توصیف کرد و افزود: سینمای مستند در ذات خود ماهیت آگاهی‌بخشی دارد و برای آشنایی مردم با حقوق خودشان، شیوه‌ای بسیار مناسب و اثربخش است. این مستندساز سابق و مدیر فعلی نگاه هوشمند و هنرمندانه نسبت به جرایم را در کاهش وقوع جرم مؤثر دانست و گفت: ما و دستگاه قضایی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران سنگری واحد داریم و با هم‌افزایی و ایجاد زبانی مشترک می‌توانیم بستر خلق یک جامعه اخلاقی و قانونمدار را فراهم کنیم. علیرضا قاسم‌خان، معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم با اشاره به اهمیت زبان دراماتیک در انتقال پیام افزود: باید موضوع را مشخص کرد و چگونگی پرداختن به آن را به‌عهده فیلمساز گذاشت. در پایان این نشست، مدیران دستگاه قضا و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک توافق کردند.

 

کد خبر 244534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز