همشهری آنلاین: سه اثر جدید فقهی از آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در موضوعات متنوع، از سوی واحد نشر بین‌الملل دفتر وی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری حوزه، ˈالإتقان فی أحکام الخلل و النقصانˈ، ˈالقول التام فی صلوة المأموم و الإمامˈ و ˈالرسائل الفقهیة من فقه الإمامیةˈ عناوین سه اثر جدید فقهی استدلالی آیت‌الله صافی گلپایگانی است که بتازگی از سوی واحد نشر بین‌الملل دفتر معظم له چاپ و منتشر شده است.

ˈالإتقان فی أحکام الخلل و النقصانˈ که متن درسی به زبان عربی و قلم شیوای معظم له است در 294 صفحه و در 17 عنوان شامل مباحثی همچون خلل حادث در نماز، کلام در شک، شک در رکعات، شک در نماز مسافر، کیفیت نماز احتیاط، قضاء اجزاء فراموش شده نماز، موجبات سجده سهو، شک هایی که نباید به آن اعتنا کرد و شک امام و مأموم منتشر شده است.

کتاب ˈالقول التام فی صلوة المأموم و الإمامˈ نیز که متن درس خارج فقه معظم له است در 296 صفحه و در چهار فصل و 71 عنوان شامل مباحثی همچون مشروعیت نماز جماعت و استحباب آن، شرائط نماز جماعت، احکام جماعت و شرائط امام جماعت است که منبعی بسیار غنی و استدلالی برای پژوهشگران عرصه فقه اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

اثر دیگر آیت الله صافی که شامل مجموعه ای از رساله های فقهی در مسائل و موضوعات جدید و به روز فقهی است، با نام ˈالرسائل الفقهیة من فقه الإمامیةˈ در 306 صفحه و پنج رساله منتشر شده است.

در سال های قبل نیز شش رساله جدید فقهی از ایشان به چاپ رسیده که شامل مباحثی همچون شبیه سازی، تغییر جنسیت، ماهیت و احکام بیمه و باروری مصنوعی است.

علاقه مندان و فقه پژوهان می‌توانند برای تهیه آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی با شماره تلفن 37723380-025 مرکز پخش آثار معظم‌له تماس بگیرند.

کد خبر 244235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز