همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۱۴.۴درصد از خانوارهای ایرانی بدون فرزند هستند، گفت: پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که ۳۳درصد خانوارهای ایرانی حداکثر دارای یک فرزند هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی اکبر محزون به تحقیق انجام شده با توجه به اطلاعات مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود: در این پژوهش 2 درصد از جمعیت کل کشور یعنی حدود یک میلیون و 481 هزار و 586 نفر که 423 هزار و 627 خانوار می شوند،مورد مطالعه بررسی کنندگان قرار گرفتند که نتایج آن به تازگی به پایان رسیده است.

وی گفت: در این نمونه‌گیری زنانی که یک بار تجربه ازدواج را داشته‌اند مورد تحقیق قرار گرفته و طی آن مشخص شد که 14.4 درصد این افراد بدون فرزند هستند که البته برخی از این زنان تازه ازدواج کرده‌اند اما در مطالعات ما محاسبه می‌شوند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: همچنین 18.9 درصد از جمعیت مورد مطالعه فقط یک فرزند و 20.9 درصد نیز دارای دو فرزند هستند.

محزون افزود: در مجموع براساس این آمار رسمی 33.3 درصد از جمعیت زنانی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند حداکثر یک فرزند دارند که این آمار یک سوم این افراد را شامل می‌شود که می‌توان این آمار را به کل جمعیت تعمیم داد.

به گفته وی، این آمار در نقاط شهری متفاوت است بطوری‌که 14.7 درصد بدون فرزند ، 19.9 درصد یک فرزند و 22.5 درصد نیز دو فرزند دارند که این آمار نشان می‌دهد که درصد تک فرزندی در شهرها از میانگین کشوری بالاتر است و در نقاط روستایی نیز 13.9 درصد بدون فرزند ، 16.4 درصد دارای تک فرزند و 16.7 درصد نیز دارای دو فرزند هستند.

این مسئول در سازمان ثبت احوال به تفاوت این آمار در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در خانواده‌های روستایی با توجه به نوع زندگی‌شان تعداد تک فرزندی کم است و پرجمعیت هستند.

کد خبر 243945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز