همشهری آنلاین: برج میلاد تهران یک جشنواره عکس برای دستیابی به یک آرشیو عکس از این سازه برپا می‌کند که جوایز نفر اول تا سوم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نشست مطبوعاتی

به گزارش مهر، نشست خبری جشنواره عکس برج میلاد با حضور سجاد متین‌رزم مدیرعامل باشگاه هواداران برج میلاد تهران و پوریا اسدی دبیر جشنواره عکس برج میلاد صبح 7 دی‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سجاد متین‌رزم گفت: چند وقتی است که باشگاه هواداران برج میلاد راه‌اندازی شده است و قصد دارد که با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌هایی که مدیریت فواره‌ای دارد نه مدیریت آبشاری، برج میلاد را بیشتر معرفی کند.

وی افزود: باشگاه ما یک سازمان مردم‌نهاد است و در ذیل باشگاه اصلی باشگاه‌های زیرمجموعه‌ای را نیز تعریف کردیم که یکی از این باشگاه‌ها باشگاه عکاسی است و برای اولین بار این باشگاه اقدام به برپایی جشنواره عکس با موضوعیت برج میلاد کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره عکس برج میلاد در توضیح مدیریت فواره‌ای و آبشاری گفت: معولا اتفاقات فرهنگی مدیریتی آبشاری دارند یعنی دستوری از یک سازمان می‌رسد و عده‌ای یک جشنواره برگزار می‌کنند ولی مدیریت فواره‌ای بر این اصل استوار است که دستورات از پایین به بالا می‌رسد.

در ادامه اسدی گفت: از امروز جشنواره عکس برج میلاد را راه‌اندازی می‌کنیم تا برج میلاد را که سمبلی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و برجی جذاب برای همگان است به عنوان نماد ایران به دنیا معرفی کنیم.

هدف جشنواره ثبت، ضبط و به خاطر سپردن این سازه بزرگ که ششمین سازه بزرگ روی زمین است از طریق هنر عکاسی است و هم اینکه بتوانیم این برج را به دنیا هم معرفی کنیم.

این فعال فرهنگی در مورد بخش‌های جشنواره توضیح داد: ما جشنواره را در سه بخش تعریف کردیم.

بخش اول دوربین‌های حرفه‌ای، بخش دوم تلفن‌های همراه و دوربین‌های خانگی و بخش سوم عکس‌های یادگاری.

همه افراد می‌توانند در هر سه بخش و هر فرد می‌تواند با 10 عکس در این جشنواره حضور یابد. جایزه نفر اول یک میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم 500 هزار تومان تعیین شده است.

اسدی از برگزاری تورهای عکاسی از سازه‌های بزرگ دنیا خبر داد و در این باره توضیح داد: قرار بر این شده است که باشگاه هواداران برج میلاد تهران برنامه‌ریزی داشته باشد و در صورت امکان تورهای عکاسی برای بازدید و عکاسی از سازه‌های بزرگ دنیا برای افراد باشگاه قرار دهیم.

این جشنواره از این به بعد دبیرخانه دائمی هم خواهد داشت.

وی بیان کرد: تمام عکاسان از 7 دی ماه تا 22 بهمن می‌توانند آثار خود را به سایت جشنواره ارسال کنند تا در آن شرکت داشته باشند.

اختتامیه این برنامه همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار در برج میلاد 9 اسفندماه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره عکس برج میلاد در مورد کم بودن مقدار جوایز و احتمال عدم حضور عکاسان حرفه‌ای در جشنواره توضیح داد: جشنواره ما کاملا جوان است و اعضای آن هم بسیار جوان هستند.

ما سعی کردیم قدم اول را بزرگ برنداریم تا از یک سو فضای فرهنگی کم نشده و فضایی برای کار اقتصادی باز نشود.

اسدی در پایان از چاپ نشدن کتاب این جشنواره خبر داد.

کد خبر 243943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز