گروه حوادث: با گذشت بیش از یک‌ماه از انتشار خبر دستگیری ۴ عضو باند برمودا، ۵ عضو فراری این باند نیز در عملیات جداگانه کارآگاهان پلیس به دام افتادند تا پرده از زورگیری از ۳۶ نفر و آزار و اذیت ۸زن و دختر بردارند.

اعضای این باند 6مرد و 3زن بودند که پس از سرقت ماشین در مشهد، راهی استان گلستان می‌شدند و با ماشین‌های مسروقه دست به زورگیری از زنان و دختران می‌زدند. آنها در مشهد به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌شدند و در بین راه، با تهدید چاقو دست به سرقت ماشین می‌زدند.

سپس با ماشین مسروقه راهی استان گلستان می‌شدند و علاوه بر زورگیری در شهرهای مختلف این استان، گاهی اوقات راهی استان‌های مجاور ازجمله مازندران و گیلان می‌شدند و در آنجا نیز سرقت می‌کردند. شگرد دزدان اینگونه بود که آنها در گروه‌های 3نفره سوار ماشین می‌شدند و در خیابان دنبال زنان و دخترانی می‌گشتند که منتظر تاکسی بودند.

معمولا روی صندلی جلوی ماشین یکی از زنان عضو باند می‌نشست تا از این طریق اعتماد طعمه‌ها جلب شود. وقتی سوژه مورد نظر سوار ماشین می‌شد، راننده به بهانه اینکه می‌خواهد از کولر یا بخاری استفاده کند، شیشه‌های ماشین را بالا می‌کشید و عضو دیگر باند با چاقو شروع به تهدید طعمه می‌کرد. دزدان سپس به طرف جاده‌های جنگلی تغییر مسیر می‌دادند و در محلی خلوت، همه پول‌ها، طلاها و اموال باارزش قربانی را سرقت می‌کردند.

سرقت‌های این باند که برخی از آنها با آزار و اذیت قربانیان همراه بود، به گوش پلیس آگاهی استان گلستان رسید و تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به ماجرا شدند. آنها در بررسی‌های تخصصی دزدان را که به مشهد رفته بودند ردزنی کردند و آبان‌ماه امسال، زمانی که اعضای باند با 2خودرو در راه استان گلستان بودند، در ورودی استان آنها را محاصره کردند. در این عملیات 3مرد و یک زن دستگیر شدند اما بقیه اعضای باند پا به فرار گذاشتند. چند روز بعد چهره دزدان دستگیر‌شده در روزنامه‌ها منتشر شد و شاکیان زیادی که بیشتر آنها زن و دختر بودند برای شکایت از اعضای باند راهی اداره آگاهی شهرستان گرگان شدند.

همزمان تحقیقات برای دستگیری اعضای فراری باند ادامه یافت تا اینکه 5سارق دیگر در عملیات جداگانه در گرگان، مشهد و سرخس به دام پلیس افتادند. سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان این خبر به همشهری گفت: اعضای این باند 6مرد و 3زن هستند و چون در گروه‌های 3نفره دست به سرقت می‌زدند، اسم باندشان را برمودا گذاشته بودند. وی با اشاره به شکایت 36شاکی از این باند، افزود:

تنها 2یا 3نفر از شاکیان مرد و بقیه آنها زن و دختر هستند. وی با بیان اینکه شکایت 8نفر از شاکیان مبنی بر آزار و اذیت است، تأکید کرد: احتمال می‌رود که اعضای این باند افراد بیشتری را مورد آزار و اذیت قرار داده باشند که شاکیان به‌خاطر ترس از ریختن آبرویشان جرأت شکایت کردن پیدا نکرده‌اند. سرهنگ اکبری تأکید کرد: شاکیان می‌توانند با اطمینان از محفوظ ماندن نام و هویتشان نزد پلیس و دستگاه قضایی، برای شکایت به اداره آگاهی استان گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 243826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز