رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه مالی، با اشاره به مشترکات دینی مردم ایران و مالی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی، بویژه کشور اسلامی مالی است.

محموداحمدی نژاد در این دیدار ضرورت اصلاح مقررات و رفع موانع برای گسترش روابط دوجانبه راخاطرنشان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود در عرصه‌های مختلف، از جمله صنعت، کشاورزی و تجارت به کشور مالی هیچ محدودیتی ندارد.

به گزارش ایرنا، دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و مالی در حال مبارزه بااستعمار فرانو و آثار بجا مانده از دوران استعمارگری هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و مالی هم ‌اکنون در جبهه مشترک بافشارهایی که نظام سلطه به کشورهای مسلمان و مستقل می‌آورد، مقابله می‌کنند.

"مختارآوان" وزیرامورخارجه مالی نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام رئیس جمهور کشورش به دکتراحمدی نژاد از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به مالی دعوت کرد.

وزیرامورخارجه مالی ازمواضع جمهوری اسلامی ایران درروابط باکشورهای آفریقایی ازجمله مالی قدردانی و تاکید کرد: مالی خواستار استفاده از تجربیات ودستاوردهای ارزشمندایران درعرصه‌های مختلف از جمله احداث سد و تامین انرژی ، ساخت تجهیزات کشاورزی و استخراج و فرآوری مواد معدنی است.

کد خبر 2435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز