مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لباس فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای انجام سه مرحله پیاده‌روی فضایی برای رفع نقص ایستگاه، به لوله تنفسی مخصوص مجهز شده است

لباس فضانوردان به لوله تنفسی مجهز شد

به گزارش ایسنا، در پی بروز نقص فنی در یکی از دو سیستم خنک‌کننده ایستگاه بین المللی فضایی، ناسا سه مرحله پیاده‌روی فضایی برای تعویض پمپ معیوب را برای روز شنبه 30 آذر، دوشنبه دوم دی و چهارشنبه چهارم دی همزمان با روز کریسمس برنامه‌ریزی کرده است.

ریک ماستراچیو و مایکل هاپکینز، دو فضانورد ناسا برای انجام سه مرحله پیاده‌روی انتخاب شده‌اند.

این درحالیست که ماه ژوئیه سال جاری (تیر ماه)، نشت آب به داخل کلاه فضانوردی لوکا پارمیتانو، فضانورد ایتالیایی منجر به نیمه کاره گذاشتن برنامه پیاده‌روی فضایی و بازگشت فضانوردان به ایستگاه شد.

ناسا برای تأمین ایمنی لباس فضانوردان در زمان پیاده‌روی فضایی و پیشگیری از هرگونه نشت احتمالی آب، اقدام به تعویض سیستم پمپ آب داخل لباس و تعبیه یک صفحه جاذب اضافی در قسمت پشت کلاه کرده است؛ همچنین یک لوله تنفسی برای تأمین مسیر تنفس اختصاصی در شرایط خاص در نظر گرفته شده است.

آلیسون بولینگر، افسر ارشد پیاده‌روی فضایی ناسا تأکید کرد: این لوله تنفسی اضافی مشابه لوله تنفسی غواصان است که در شرایط اضطراری و در صورت نشت آب به داخل کلاه فضانوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورت نشت آب به داخل کلاه، فضانوردان 30 دقیقه زمان دارند تا به داخل ایستگاه فضایی بازگردند.

در طول پیاده‌روی فضایی که چند ساعت به طول می‌انجامد، هوا و آب مورد نیاز فضانورد از درون کابل بند نافی به داخل لباس منتقل می‌شود.

در حال حاضر فضانوردان روس در پیاده‌روی فضایی خود از لباس فضانوردی Orlan-MK که توسط محققان روس طراحی شده است، استفاده می‌کنند.

کد خبر 243441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز